Performanta si luxoasa, Porsche 911 RS este privita in toata lumea ca o masina cult clasica. Ultima sa varianta are toate sansele sa devina la randul sau un obiect de colectie.
Orice persoana inteleapta stie ca sa-ti cumperi o masina noua nu este tocmai o afacere. Valoarea acesteia scade semnificativ inca din momentul in care iesi pe poarta showroom-ului.
Exceptie de la regula fac modelele foarte asteptate ale masinilor exotice, care pot fi vandute cateodata pentru un profit bunicel. Cumparatorii sunt acele persoane care prefera sa plateasca oricat pentru a sari peste lista de asteptare. Insa si in aceste cazuri, automobilele incep sa se devalorizeze puternic din momentul in care nu mai sunt catalogate ca "masinile momentului".
De-a lungul anilor, o varianta a celor mai de succes masini sport a tuturor timpurilor a reusit sa-si mentina in mod constant acest trend si sa-si sporeasca valoarea. Este vorba de Porsche 911 RS, relateaza Howtospedit.com, automobil al carui pret ajunge la 280.000 de dolari.
RS vine de la Rennsport, sau "racing sports", si se refera la acele versiuni micsorate ale 911, tunate pentru a combina performanta pura cu aspectul "nerusinat" al luxului. Insa acest lucru nu inseamna ca 911 RS nu poate fi masina de zi cu zi.
Conceptul acestui model de la Porsche isi are originile in 1971, la scurt timp dupa ce producatorul a castigat a doua victorie la perstigiosul Le Mans 24 Hours cu modelul 917 ce prindea 240 mph. La celebritatea masinii a contribuit si aparitia in filmul Le Mans al lui Steve McQueen.
Modificarea ulterioara a regulilor de racing internationale pentru masinile sport prevedea limitarea capacitatii motorului la trei litri. Rezultatul a fost intrarea modelului 917 cu 12 cilindrii la categoria masinilor scoase din uz.
Drept urmare, Porsche s-a concentrat pe modelul 911, care era lansat deja de opt ani, pentru a-si apara statulul la cursele European GT.