Programul "Rabla" ar putea incepe in 10 zile, dar are o mare problema: creditele

Marti, 10 Februarie 2009, ora 14:00
1662 citiri
Programul "Rabla" ar putea incepe in 10 zile, dar are o mare problema: creditele

Cea mai mare problema a programului de innoire a parcului auto national, denumit si "Rabla", vine din faptul ca accesul la creditare este in prezent mai dificil decat anul trecut, iar obiectivul de inlocuire a 60.000 de masini vechi in 2009 ar putea fi ratat, potrivit vicepresedintelui APIA.

"Programul «Rabla» ar putea incepe in maximum zece zile, daca totul merge bine. Dificultatea cea mai mare pe care poate sa o aiba programul de innoire a parcului auto anul acesta vine din faptul ca pana acum exista acces aproape nerestrictionat la creditare. In conditiile in care accesul la credit este destul de dificil, este posibil ca volumele sa nu fie atinse", a declarat Valmar, care ocupa si functia de director general al Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata auto din Romania.

El a adaugat ca pentru a contracara dificultatile pe care le intampina potentialii clienti in obtinerea de credite, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) s-a gandit la o formula prin care sa fie permise si finantarile in leasing in programul "Rabla". Potrivit lui Valmar, sistemul va fi functional cel mai probabil in a doua parte a programului de innoire a parcului auto, nu din februarie.

Oficialul APIA a precizat ca inceperea programului "Rabla" ar putea relansa vanzarile de autoturisme noi, in conditiile in care exista si discounturi semnificative oferite de dealeri.

"Atat de ieftine cat sunt masinile astazi, nu numai cele importate de Porsche Romania, dar si in general, nu vor mai fi niciodata. (...) Este o situatie delicata, dealerii au stocuri si de aceea se arunca in piata discounturi aberante, care nu pot fi sustinute economic", a spus Valmar, citat de Mediafax.

Intrebat daca masinile cu discounturi substantiale sunt totusi vandute cu profit, oficialul Porsche Romania a raspuns afirmativ. "Toata lumea vinde pe profit deoarece masinile au fost importante cand leul era mai puternic decat acum, in comparatie cu euro", a aratat Valmar.

El este de parere ca in Romania nu vor mai fi importate in acest an volume record de masini second-hand, iar acest lucru va duce la cresterea pietei unitatilor noi.

"Faptul ca in Germania functioneaza un program «Rabla» cu o prima de casare de 2.500 de euro ma face sa cred ca germanii vor prefera sa caseze masinile vechi si sa primeasca banii pentru una noua, nu sa le vanda romanilor, iar daca totusi le vor vinde, probabil ca preturile vor fi mai mari, iar ofertele nu vor mai fi la fel de interesante ca pana acum", a explicat Valmar.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#credite, #leasing, #porsche, #rabla , #stiri Porsche