Pastele dubleaza vanzarile hipermarketurilor! Vezi ce cumpara romanii

Vineri, 13 Aprilie 2012, ora 10:47
2250 citiri
Pastele dubleaza vanzarile hipermarketurilor! Vezi ce cumpara romanii
Cele mai cumparate produse: carnea de miel si cozonacii

Saptamana dinaintea Pastelui le aduce hipermarketurilor vanzari duble fata de o perioada normala, o familie de romani cheltuind in medie 100 de euro pentru masa pascala.

Chiar daca sunt mai precauti decat inainte de criza, romanii se straduiesc sa intampine sarbatorile de Pasti pregatiti conform traditiilor. Marii retaileri profita de acest lucru si incearca sa-i atraga pe consumatori prin promotii cat mai tentante.

"Se observa o crestere cu pana la 50% a traficului in magazine in saptamana dinaintea Pastelui", a declarat Andreea Mihai, director de marketing al Carrefour, cel mai mare lant de hipermarketuri din Romania, pentru Business24. "Cele mai mari vanzari le inregistram la bauturi, carne de miel, cozonaci, dulciuri, dar si jucarii, ornamente de Pasti si electrocasnice mici".

Bugetele romanilor sunt mai mici decat in anii trecuti, ultimele studii aratand ca o familie de la oras cheltuieste in medie 240 de euro in aceasta perioada, din care 100 de euro este destinata mancarii.

"Ca tendinta generala de Paste, pot spune ca avem mai multi clienti, dar acestia cumpara mai putin", a declarat Patrick Espasa, directorul general al Auchan Romania.

Drept urmare, acestia se arata din ce in ce mai tentati de diversele discounturi si promotii afisate de retaileri in saptamana dinaintea Pastelui, cele mai multe fiind de tipul "cumperi un produs si primesti inca unul gratuit".

In aceasta perioada se inregistreaza o crestere a vanzarilor si pe segmentul produselor de curatat casa, stiut fiind faptul ca pentru gospodine Saptamana Mare reprezinta perioada curateniei de primavara.

Romanul, prieten cu hipermarketul

Un studiu recent realizat de compania de cercetare de piata GfK arata ca romanii isi fac cumparaturile in supermarketuri si hipermarketuri, alegand din ce in ce mai rar pietele agroalimentare, a magazinele de bloc sau a alte magazine de tip discount.

In 2011, numarul de clienti care au intrat in hipermarketuri si supermarketuri a fost in crestere, vanzarile supermarketurilor fiind cu 14% mai mari decat in 2010, iar ale hipermarketurilor cu 16%.

In 2010, vanzarile supermarketurilor au fost de peste 800 de milioane de euro, iar ale hipermarketurilor depaseau 3,5 miliarde de euro, ceea ce inseamna ca, in 2011, piata a depasit 4 miliarde de euro.

Comertul modern, care cuprinde supermarketurile, hipermarketurile, magazinele cash&carry si magazinele de tip discount, a continuat sa castige teren in lupta cu comertul traditional. Conform studiului, 48% din cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au fost realizate in comertul modern, fata de 45% in 2010.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Inundații severe în Dubai: Ce rol a jucat programul de însămânțare a norilor
Inundații severe în Dubai: Ce rol a jucat programul de însămânțare a norilor
Marți, o ploaie torențială a provocat inundații în diverse zone ale Dubaiului, transformând străzile în adevărate râuri și determinând închiderea temporară a celui de-al doilea cel...
Sony a lansat o nouă gamă de produse audio pentru iubitorii de muzică cu bas
Sony a lansat o nouă gamă de produse audio pentru iubitorii de muzică cu bas
Sony a lansat o nouă gamă de produse audio, sub denumirea ULT, destinată iubitorilor de muzică care preferă un bas puternic. Linia include patru produse: ULT Field 1, ULT Field 7, ULT Tower 10...
#masa pasti, #mancare paste, #hipermarket paste, #vanzari hipermarket paste, #carne miel, #cadou paste , #Preturi alimente