Totul despre business planning (partea 3)

Marti, 07 Septembrie 2010, ora 15:55
2225 citiri
Totul despre business planning (partea 3)

Totul despre business planning ( partea 1)

Totul despre business planning ( partea 2)

ANALIZA CONCURENTIALA


Scopul analizei concurentiale este sa determine punctele forte si slabiciunile unui competitor in cadrul pietei pe care decizi sa activezi, strategiile care iti vor oferi un anumit avantaj, precum si barierele care pot fi ridicate pentru a impiedica concurenta sa patrunda pe piata.

Primul pas este sa identifici concurenta actuala si potentiala.

Exista doua cai prin care poti identifica concurenta.
 
Prima ar fi sa privesti piata din punctul de vedere al clientului si sa grupezi toti concurentii in functie de gradul de accesibilitate pentru potentialii cumparatori.

A doua modalitate este sa grupezi competitorii in functie de diferitele strategii competitive astfel incat sa intelegi ce anume ii motiveaza.

Dupa ce ai grupat concurentii, este timpul sa le analizezi strategiile si sa identifici punctele vulnerabile.

Analiza competitorului are ca scop previziunea strategiilor viitoare ale concurentilor si determinarea comportamentului acestora.

Punctele forte si punctele slabe se bazeaza de obicei pe prezenta sau absenta resurselor si competentelor necesare concurentei pe piata.

Listeaza si descrie competentele si slabiciunile generale, explicand si de ce sunt ele importante pentru o firma care activeaza in industria aleasa de tine.

Dupa ce ai facut acest lucru incearca sa-ti dai seama unde te plasezi pe piata in raport cu ceilalti concurenti, adica sa-ti definesti avantajul competitiv.

Avantajul competitiv este definit ca fiind tocmai acea componenta care confera, in ultima instanta viabilitatea si competitivitatea firmei pe termen lung.

De obicei, strategiile concurentiale se impart in 5 domenii: produs, distributie, preturi, promotii si publicitate.

Multi dintre acesti factori care conduc la formarea unei strategii ar trebui sa fi fost deja subliniati in sectiunile anterioare, in special in strategiile de marketing.

Trebuie sa stabilesti clar avantajul concurential astfel incat cititorul planului de afaceri sa inteleaga nu numai modul in care iti indeplinesti obiectivele, ci si strategia pe care o folosesti.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Creditarea privată, în creștere, în luna februarie – TradeVille
Creditarea privată, în creștere, în luna februarie – TradeVille
Creditarea Privata, In Creștere, In Luna Februarie Conform datelor BNR, creditarea privata a crescut, in luna februarie 2024, cu 4.9% fata de aceeași perioada a anului precedent, soldul...
#analiza, #avantaj, #business, #competitiv, #concurenta, #concurentiala, #planning , #Promotii