Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Posturile tv de filme se indreapta catre productii tematice

Posturile tv de filme se indreapta catre productii tematice
Strategia de segmentare a canalelor pe genuri de filme s-a concretizat in lansarea unor "sateliti": HBO Comedy, AXN SciFi si AXN Crime.

Piata televiziunilor este asaltata de tot mai multe posturi de nisa. Chiar daca posturile generaliste sunt fruntase in topul ratingurilor, canalele de film sunt numeroase in Romania si continua sa apara "ca ciupercile dupa ploaie".

Vechimea cea mai mare pe piata romaneasca a posturilor de film o are HBO Romania, parte a HBO Europa Centrala, care a inceput sa emita la inceputul lui 1998, ca primul post tv de tip pay tv din tara. Au urmat apoi TCM (Turner Classic Movies), prezent in Romania din 1999, AXN, lansat in 2003, ProCinema, lansat de Pro TV SA in 2004, Cinemax si TV 1000, in 2005, Hallmark, MGM si Movies 24.

Dintre aceste posturi, doar patru au aderat la serviciu de masurare a audientelor, oferit de Asociatia Romana de Masurare a Audientelor (ARMA): ProCinema, Hallmark, AXN si MGM. Cea mai mare audienta o inregistreaza ProCinema, care a avut, in 2007, o medie de 26.000 de telespectatori pe minut si un rating de 0,3%.
Desi s-ar putea crede ca romanii nu mai au timp sa petreaca aproape doua ore in fata televizorului urmarind un film, reprezentantii acestor canale considera ca piata este ofertanta.

Telespectatorii cu venituri mari se uita la canale de filme

Lucia Romaniuc, directorul executiv al ProCinema, spune ca piata este foarte cautata pentru ca atrage un mare procent al publicului tanar, cu venituri mari si cu studii superioare: "Daca in prime time in structura TTV-ului (totalul pietei tv - n. red.) avem 36,3% indivizi cu venituri mari, in structura canalelor de filme, procentul acestora este de 45,8%".

Igor Kolblinger, coordonator de Marketing si Vanzari de publicitate pentru MGM Europa Centrala, spune ca investitorii straini sunt interesati de piata tv de filme pentru ca romanii sunt deschisi catre canalele de nisa cunoscute la nivel international. De asemenea, Kolblinger precizeaza ca pe piata romaneasca exista o cerere puternica de filme: "Romanii au dovedit ca sunt cinefili".

Cu o audienta medie de 2.000 de telespectatori pe minut inregistrata in 2007, MGM sustine ca se concentreaza asupra audientei, fara sa fie interesat de concurenta. Totusi, Magda Lisca, coordonator de marketing la AXN, este constienta de concurenta stransa de pe aceasta piata si de faptul ca televiziunile de filme trebuie sa achizitioneze programe - filme si seriale - care sa raspunda cerintelor publicului-tinta.

Radu Nicolau, director general al retelei de distributie de filme New Films International Romania, crede ca pe piata tv de filme mai exista loc si pentru alti jucatori, dar numai daca acestia isi vor schimba strategia: "Vor aparea mai multe canale de filme tematice, de genul celor care difuzeaza doar filme SF, romantice sau de actiune". Nicolau mai spune ca nu vor rezista pe acest segment mai multe canale de film generaliste, precum Pro Cinema, si ca "o miscare inteligenta este sa iti segmentezi publicul".

HBO a scapat de "pirati"

In categoria televiziunilor pay tv, cu acces pe baza de abonament platit, se incadreaza HBO, cu "satelitul" HBO Comedy, si Cinemax, cu Cinemax 2. Lansat de HBO Europa Centrala, Cinemax este un canal complementar al HBO.

Abonatii primesc, contra cost, filme hollywoodiene, seriale si filme premiate la diferite festivaluri internationale si europene. Una dintre marile probleme cu care s-a confruntat HBO, tocmai din cauza faptului ca este un canal "pe bani", a fost pirateria. Aceasta a fost diminuata cu ajutorul unui departament special de antipiraterie din cadrul HBO Romania.

"Spre deosebire de 1998, cand am inregistrat un numar de opt «pirati» la un abonat, in 2007 putem spune ca numarul a scazut considerabil la doi «pirati» la un abonat legal", spune Ileana Cecanu, coordonator de PR la HBO Romania.

Ultimul post intrat pe nisa tv de filme este Movies 24, operat de NBC Universal care detine si Hallmark si KidsCo. Movies 24 difuzeaza filme romance, thriller, crima, comedie si erotice, cumparate de la studiourile de film Sony, MGM, Paramount, Firewoks si Fox. Canalele mai putin cunoscute, Film+, lansat de IKO Romania, si TV 1000, detinut de compania suedeza Viasat World, intregesc lista acestei nise.

<a href=http://www.adevarul.ro/articole/posturile-tv-de-filme-se-indreapta-catre-productii-tematice/338053/ target=_blank>Adevarul</a>



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1251 ori