Povestea Procter & Gamble. BONUS: Vezi ce joburi sunt disponibile la P&G Urlati

Vineri, 25 Februarie 2011, ora 11:16
5849 citiri
Povestea Procter & Gamble. BONUS: Vezi ce joburi sunt disponibile la P&G Urlati

Sansele sa existe o gospodarie in care sa nu se regaseasca cel putin un produs al Procter & Gamble sunt aproape inexistente. Chiar daca acum este o prezenta obisnuita in viata consumatorilor, P&G a avut nevoie de mult timp pentru a deveni brandul puternic de astazi.

Iata cum a reusit P&G sa devina un gigant al bunurilor de larg consum nealimentar, potrivit Business Insider.

1837 - doi cumnati din Ohio deschid o mica afacere cu sapunuri si lumanari



William Procter si James Gamble, doi cumnati din Cincinnati, au devenit parteneri de afaceri la sugestia tatalui sotiilor lor.

Unul, producator de lumanari, iar celalalt, vanzator de sapunuri, cei doi s-au hotarat sa-si combine cunostintele sub forma unei firme ce a primit numele de Procter & Gamble Company.

Pana in 1860, compania avea sa ajunga la vanzari de 1 milion de dolari si 80 de angajati.

1883 - Primul brand P&G: sapunul Ivory


Pentru a deveni un succes de vanzari, a fost nevoie de o campanie lunga de marketing.

Sapunul Ivory a primit o reclama in The Century Magazine, cea mai citita revista lunara a vremii, dar si in ziare locale.

A durat zece ani pana cand sa primeasca si un slogan propriu.

1930 - Cucerirea lumii



Procter and Gamble a devenit o corporatie internationala dupa achizitionarea companiei englezesti Thomas Hedley & Company, producatorul sapunului Fairy.

Astazi, P&G are fabrici in peste 80 de tari, inclusiv in Romania, si distribuie produse in toata lumea.

1946 - Tide porneste "revolutia detergentului"


Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, Procter & Gamble a crescut enorm multumita noului produs, numit Tide. Detergentul "miracol" a transformat viata gospodinelor, usurand spalatul rufelor.

Pana la sfarsitul anilor '40, detergentul a inlocuit sapunul folosit la spalarea hainelor, Tide a devenit un brand valoros, pentru a carui promovare se cheltuiau 21 de milioane de dolari.

1956 - Vanzari record


In 1956, Procter and Gamble inregistreaza pentru prima oara vanzari ce depasesc 1 miliard de dolari.

Astazi, cifra a crescut de aproximativ 80 de ori.

1961 - Ajutor pentru parinti


Scutecele de unica folosinta Pampers au aparut dupa ce unul dintre inginerii P&G a cautat sa-si usuereze "meseria" de proaspat bunic.

Ca multe alte produse ale Procter and Gamble, si Pampers a devenit un brand in sine.

Anii '60-'70 - P&G cucereste bucataria


Compania a reusit sa devina o prezenta importanta in bucataria consumatorilor in 1956, odata cu lansarea untului de arahide Jif.

Chips-urile Pringles, un succes pana in ziua de astazi, au fost lansate in 1968.

Frumusetea feminina


Procter & Gamble a intrat pe piata cosmeticelor in '85, cand a preluat brandul Pantene, insa a durat cativa ani pana cand acesta sa devina un succes.

In '89, grupului s-a alaturat si Noxell, compania care produce CoverGirl si Noxema. Doi ani mai tarziu, P&G achizitioneaza Max Factor si Betrix.

Poveste continua si in Romania


Astazi, Procter & Gamble detine 83 de branduri.

Potrivit Forbes, este una dintre cele mai admirate companii din lume, datorita produselor sale, pe de o parte, dar si a campaniilor de promovare, cum ar fi "Old Spice Guy", pe de cealalta parte.

In toamna anului trecut, Procter & Gamble a deschis o fabrica la Urlati, langa Ploiesti, dupa o investitie initiala de 100 de milioane de dolari.

Detalii despre joburi in cadrul P&G din Romania pot fi gasite aici.

#procter&gamble, # p&g, # urlati, # fabrica urlati, # joburi procter&gamble urlati , #stiri Procter Gamble