Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Noua era tehnologica distruge mitul castigurilor masive din publicitatea online

Noua era tehnologica distruge mitul castigurilor masive din publicitatea online
Sperantele publicatiilor electronice de a realiza profituri facile si rapide din publicitatea in mediul online incepe sa se ofileasca treptat. Noile tehnologii si avansul extraordinar al social media au dus la o limitare a veniturilor obtinute astfel.

Spre exemplu, Kellogg's, imperiul fulgilor de cereale, a crescut inca de acum cinci ani bugetul alocat pentru publicitatea online in mod constant. Anul acesta, un sfert din cele 1,1 miliarde de dolari se scurg in promovarea produselor in mediul virtual. Cu toate acestea, efectul pentru publicatiile online este invers, din moment ce Kellogg's apeleaza la diverse programe de calculator pentru a identifica publicul tinta si a-l asalta cu mesajele publicitare cele mai potrivite.

In acest fel, rolul clasic al publicatiilor este mult diminuat, iar acest lucru se reflecta in veniturile companiilor media, se arata intr-un articol al publicatiei The Economist.

Oferta infinita, cerere limitata

Problema internetului este ca are o disponibilitate infinita de a gazdui anunturi publicitare, in timp ce numarul cererilor este limitat. Intre companiile media de tip classic, New York Times sau CNN, si noi aparutele retele de socializare sau depozite de baze de date, Facebook, Google sau Yahoo, competitia pentru publicitate este una acerba, ceea ce duce la reducerea tarifelor.

Pretul de referinta al Kellogg's la 1000 de vizualizari este acum de 5,40 dolari fata de 12 dolari, suma alocata pentru acelasi volum de vizitatori in urma cu doi ani. "Datele stranse pana acum ne-au permis sa gasim audienta la acest pret", a explicat Jon Suarez-Davis, vicepresedinte Kellogg's pe segmentul de publicitate online.

Comportamentul utilizatorilor modifica strategiile

Modelul comportamental al utilizatorilor de internet reduce si mai mult impactul media asupra publicului din secolul XXI. Rolul lor de a asigura audienta necesara receptarii unui mesaj publicitar a devenit din ce in ce mai redus. Companiile care recurg la campanii publicitare inca sunt interesate de contextul general in care este publicat, dar acorda mai putina atentie detaliilor.

Mai mult, prin prisma comportamentului utilizatorilor de internet pot genera acum modele care sa se muleze pe "chipul si asemanarea" clientului.

"Ma intereseaza in primul rand clientul, apoi mesajul publicitar si abia la sfarsit verific in ce publicatie o sa fie inserat anuntul", spune Tariq Shaukat, seful departamentului de marketing de la Caesars, lantul de hoteluri si cazinouri americane.

Iar negocierea stransa intre competitorii media si social-media a demolat visul multor corporatii media de a obtine profitul importante din segmentul online, considera Henry Blodget, presedintele Business Insider. Cele mai lovite sunt insa publicatiile locale, a caror piata de publicitate s-a diminuat drastic dupa dezvoltarea noilor tehnologii de targetare a clientilor.

Creativitatea, noua cheie in obtinerea profitului

Piata de publicitate este separata in doua zone distincte. In timp ce publicitatea digitala incepe sa se vanda la preturi derizorii, companiile media au gasit o solutie de crestere a venitului prin elaborarea unui continut unic si inedit pentru clienti.

Marketingul de continut poate imbraca diverse forme. Red Bull ramane un nume de referinta prin seria de reclame originale realizate pentru promovarea bauturii energizante. Mesajele publicitare "native" imbracate sub forma unui articol obisnuit tind sa devina o moda, deoarece retin atentia publicului pentru mai mult timp.

Pe de alta parte, o campanie publicitara se bazeaza si pe importanta canalului de propagare. Cifra de 31 de milioane de cititori ai New York Times paleste brusc in fata a 1,3 miliarde de utilizatori Facebook. De altfel, Google si Facebook controleaza impreuna 47% din publicitatea online din Statele Unite si 57% din publicitatea realizata pe dispozitivele mobile cu acces la internet, conform eMarketer.

Iar cursa data intre gigantii tehnologici pentru acapararea pietei continua prin raspandirea mesajelor publicitare in alte site-uri, elaborarea unor sisteme de evaluare a impactului asupra utilizatorilor de internet si dezvoltarea continua a aplicatiilor care permit clientilor sa isi controleze activitatea in site-uri. Facebook si Google duc duelul mai departe beneficiind de reteaua de socializare, respectiv de sistemul de operare Android pentru dispozitivele smart, in timp ce AliBaba si Amazon dezvolta acum noi segmente de publicitate in interiorul platformelor pe care opereaza cele doua companii de comert online.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1063 ori