Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Vand companie de Internet, second hand, usor lovita. Cat valoreaza de fapt Yahoo!

Vand companie de Internet, second hand, usor lovita. Cat valoreaza de fapt Yahoo!


Yahoo! este de vanzare incepand de astazi. Ofertele au fost depuse, iar actionarii vor trebui sa aleaga cea mai buna varianta.

Insa, speranta unor castiguri impresionante din vanzarea companiei-pioner a epocii digitale e de domeniul trecutului, deoarece Yahoo! nu mai reprezinta un competitor de temut pentru Google sau Facebook, se arata intr-o analiza Idea Stream.

Costuri prea mari

Conform evaluarii comScore, site-urile gestionate sub umbrela Yahoo!: Yahoo! Finance, News, Search, Mail, Tumblr si Flickr reusesc inca sa cumuleze un trafic de internet care plaseaza corporatia in pozitia a III-a in clasament.

Din punct de vedere al profitabilitatii insa, Yahoo! nu mai reuseste de mult sa aduca un zambet de multumire pe chipurile actionarilor. Fondata in 1994, compania a intrat in declin la inceputul noului mileniu, odata cu criza ".com" care a lovit Statele Unite.

"Nu este ca si cum Yahoo! nu ar genera venituri, dar acestea nu mai reusesc sa acopere cheltuielile", explica analistul Rob Enderle.

Trista realitatea le-a dat batai de cap celor 6 directori generali care s-au perindat in ultimul deceniu la carma companiei si nici Marissa Mayer, actualul CEO al Yahoo, nu are sansa de a rezolva acest puzzle.

O cota de piata redusa

In competitia privind veniturile din publicitatea online, Yahoo! ar putea incasa 2,6 miliarde de dolari, dar aceasta suma reprezinta doar 1,5% din veniturile generate de aceasta industrie, arata o estimare eMarketer.

Grosul de 40% intra in conturile Google si Facebook, cele doua site-uri folosind si algoritmi de cautare mai performanti in gestionarea anunturilor publicitare.

Yahoo1 este ocupanta locului 3 in randul motoarelor de cautare din SUA, dar aceasta reprezinta o cota de piata de doar 13%, Google controland 65% si Bing restul de 22%.

Enderle crede ca Yahoo! ar fi reusit sa obtina mai multi bani daca ar fi mizat pe redirectionarea activitatii spre zona social-media, dupa modelul Facebook.

"Facebook este incredibil de profitabila. Yahoo! ar fi trebuit sa se concentreze mai mult pe a face din comunitatea sa un centru de putere, decat pe informatie", sustine analistul.

Parerea sa este impartasita si Jen DeMayo, co-fondatoare a unui site pentru parintii din zona Washington DC. "Yahoo! nu a fost niciodata favoritul cuiva. Este doar o platforma unde totul a inceput si care nu s-a mai indreptat niciunde", sustine aceasta.

S-a discutat destul de mult despre cine ar putea fi potentialii cumparatori ai Yahoo!, in contextul in care compania nu scoate la vanzare cele mai importante active detinute in prezent: Yahoo! Japonia si stocul de actiuni detinut in cadrul retailerului gigant Alibaba din China.

Verizon, AT&T si Comcast sunt trei dintre firmele care au depus oferte pentru achizitia Yahoo, avand si activitatea in piata online, ceea ce le face sa aprecieze si mai mult datele utilizatorilor care vin la pachet cu preluarea companiei.

Insa, acest lucru nu garanteaza zecilor de milioane de utilizatori Yahoo! ca un eventual comparator se va arta interesat sa fidelizeze publicul consumator.

La fel de bine, compania care a deschis epoca online ar putea fi inchisa si odata cu ea si un capitol din istoria internetului.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4357 ori