"Rabla" nu reuseste sa salveze leasingul auto

Marti, 08 Septembrie 2009, ora 15:08
2145 citiri
"Rabla" nu reuseste sa salveze leasingul auto

Firmele de leasing se asteapta ca Programul Rabla sa le aduca mai putin de 5% din afaceri in 2009, motivand ca prima de casare este prea mica, iar romanii sunt reticenti cu privire la achizitionarea unei masini noi prin acest program, mai ales in conditiile economice actuale, relateaza NewsIn.

"Numarul cererilor prin programul Rabla nu a fost cel asteptat la demararea programului, Impuls Leasing incheind pana in prezent maximum 30 de contracte prin acest program. Motivele pentru o asemenea evolutie sunt atat lipsa de bani, cat si neincrederea oamenilor de a face investii in acest moment", a declarat pentru NewsIn directorul general al Impuls Leasing, Razvan Diaconescu.

El a estimat ca bunurile finantate prin programul Rabla vor reprezenta mai putin de 5% din totalul pietei romanesti de leasing. Seful Impuls Leasing considera ca finantarile companiei prin programul Rabla vor reprezenta numai 3-5% din portofliu in acest an.

La randul sau, directorul general al VB Leasing, Peter Demmer considera ca bunurile finantate prin programul Rabla vor reprezenta aproximativ 1% din totalul pietei de leasing. De asemenea, Demmer a mai estimat ca afacerile generate de programul Rabla ii vor aduce mai putin de 1% din valoarea bunurilor finantate pe segmentul auto in 2009.

Populatia pare interesata de program, dar contractele intarzie sa apara. "Am avut solicitari atat pe e-mail, cat si telefonic legate de programul Rabla, dar fara a se concretiza in incheierea de contracte. Toate solicitarile au venit de la persoane fizice", a declarat, pentru NewsIn, directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu.

Prima de casare prea mica pentru bugetul romanilor

Programul Rabla ar fi avut succes daca prima de casare ar fi fost mai mare si daca ar fi fost introdusa posibilitatea de accesare a programului si de catre persoane juridice mai devreme, considera seful Impuls Leasing, care a adaugat ca un factor important il reprezinta si lipsa stabilitatii economice. Si directorul general al VB Leasing sustine ca prima de casare ramane in continuare o suma mica fata de preturile autovehiculelor noi, motiv pentru care si cererea este destul de scazuta.

"Situatia financiara a majoritatii nu este momentan una buna, fapt cunoscut de toata lumea", a mai spus el. "Un succes foarte mare a avut programul Rabla din Germania. Este adevarat, insa, ca prima de casare a fost acolo de 2.500 euro. O prima de casare mai atractiva si o birocratie mai scazuta in conexiune cu acest program ar putea determina o cerere mai mare si la noi", a adaugat Demmer.

El considera ca programul de innoire a parcului auto romanesc nu va avea forta necesara de redresare a pietei auto.

Programul ar putea avea succes din 2010

Directorul general al Raiffeisen Leasing considera ca programul de innoire a parcului auto nu poate avea un impact semnificativ asupra pietei auto in acest an.

"O mai mare receptivitate estimam ca va avea in 2010, daca statul il va sustine si se va implica mai mult in realizarea acestuia", a mai spus Mateescu. Ea considera ca extinderea programului si catre persoanele juridice nu va avea impact, mai ales in aceste conditii economice, dar si din cauza faptului ca firmele nu prea detin parcuri auto invechite.

"Multe companii si-au dezvoltat in ultimii ani flotele auto si nu credem ca sunt interesate sa si le innoiasca prea curand", a mai spus Mateescu, dar a adaugat ca Raiffeisen Leasing este deschisa solicitarilor venite din partea firmelor care vor sa participe la acest program.

La randul sau, seful Impuls Leasing considera ca "aceasta masura este binevenita", insa nu va influenta semnificativ evolutia pietei de leasing in acest an. In schimb, reprezentantii companiei Ge Money au declarat, pentru NewsIn, ca au observat ca exista interes pentru acest produs, "dar este prea devreme pentru a putea estima impactul asupra afacerii noastre de leasing".

Acestia sustin ca au inceput sa acorde finantari in leasing pentru autoturismele cumparate de populatie in cadrul acestui program in urma cu circa doua saptamani. De la 1 iulie, persoanele fizice pot achizitiona o masina noua si prin intermediul leasingului financiar, in cadrul programului pentru innoirea parcului auto, iar de la 1 septembrie persoanele juridice pot, de asemenea, sa cumpere masini noi prin programul Rabla.

Anterior, programul Rabla se adresa numai persoanelor fizice care aveau resurese proprii de finantare pentru a-si cumpara o masina noua. Persoanele fizice si juridice pot sa caseze cel mult trei masini vechi si, astfel, sa primeasca pana la 11.400 lei ca sa-si cumpere o masina noua, in etapa a treia a programului Rabla, potrivit noilor reglementari. Prima de casare este de 3.800 lei. 

Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Noutăți despre lansarea smartphone-ului Pixel 8a: prețuri și specificații dezvăluite
Cu ocazia conferinței Google I/O 2024, noua versiune a smartphone-ului Pixel, modelul 8a, face deja valuri înainte de lansarea oficială, datorită unei prezentări video neoficiale care...
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar Phone, primul smartphone dedicat posesorilor de mașini electrice? Ce știe să facă
Polestar, producătorul suedez de mașini electrice, a intrat pe piața dispozitivelor mobile lansând Polestar Phone, un smartphone conceput special pentru posesorii de mașini electrice....
#leasing, #program, #rabla , #stiri Raiffeisen