Romania pe locul 9 in Europa la cresterea suprafetei spatiilor comerciale

Joi, 16 Noiembrie 2006, ora 04:33
1031 citiri

Un studiu al consultantului imobiliar Cushman & Wakefield, publicat miercuri pe pagina de internet a companiei, situeaza Romania pe locul 9, intre 30 de state europene, dupa suprafata de spatiu comercial care va fi livrata pe piata pana in 2008.Romania este clasata pe locul 9 al clasamentului, cu 560.000 de metri patrati de spatiu comercial inchiriabil, care va fi lansat pana la sfarsitul lui 2007.

De asemenea, Bulgaria si Romania se afla pe primele locuri, in Europa, din punct de vedere al cresterii capacitatii comerciale, urmand a inregistra cresteri de peste 150%.

"Romania are unul din cele mai scazute stocuri de spatiu comercial din Europa, primul centru de cumparaturi si recreere, Bucuresti Mall, fiind inaugurat abia in 1999. Avand in vedere dimensiunile volumului de consumatori de pe piata, Romania reprezinta o oportunitate foarte buna pentru retelele de magazine si investitori", apreciaza directorul general al companiei Activ Consulting, companie asociata a Cushman & Wakefield in Romania, Razvan Gheorghe.

Intre centrele comerciale care urmeaza a fi inaugurate in 2007 , studiul mentioneaza Baneasa Shopping City, din cadrul Baneasa Investments, cu 55.000 de metri patrati de spatiu comercial in Bucuresti, Floreasca City Center, cu o suprafata de 33.000 de metri patrati de spatiu comercial, al carui manager de proiect va fi Raiffeisen Evolution, de asemenea in capitala si Polus Center, care urmeaza a fi construit de TriGranit Development la Cluj si care va avea o suprafata comerciala de 62.000 de metri patrati.

"Pietele emergente din Europa centrala si de est inregistreaza cea mai puternica crestere in domeniul dezvoltarii de spatii noi, dar pietele mai mature din vestul Europei inregistreaza, de asemenea, niveluri ridicate de dezvoltare, pe fondul redefinirii conceptului de spatiu pentru cumparaturi, atat pentru chiriasi, cat si pentru clienti, a declarat directorul departamentului de centre comerciale din Europa, in cadrul Cushman & Wakefield, Boris van Haare Heijmeijer.

O suprafata record de 13,8 milioane de metri patrati de spatiu in centre comerciale urmeaza a fi lansata pe piata, in Europa, in acest an si in 2007, arata studiul. Pana la sfarsitul lui 2007, piata europeana de spatii comerciale va depasi 100 de milioane de metri patrati, urmand sa ajunga la 107 milioane de metri patrati.

"Depasirea pragului de 100 de milioane de metri patrati va fi un mometn istoric, pentru ca centrele comerciale au devenit o parte esentiala in viata de zi cu zi intr-o Europa extinsa", a explicat directorul grupului, John Strachan.

Pe primul loc al clasamentului statelor europene, dupa suprafata de spatiu comercial pe care o vor livra pe piata pana la sfarsitul lui 2007, se afla Rusia, cu 1,5 milioane de metri patrati de spatiu comercial inchiriabil, pe locul doi, Polonia, cu 1,2 milioane de metri patrati iar pe locul trei, Italia, cu 1,09 milioane de metri patrati. Bulgaria se afla pe locul 26, cu 98.000 de metri patrati. In acelasi timp, popuiatia Bulgariei este de aproximativ trei ori mai mica decat cea a Romaniei.

In 2005, Cushman&Wakefield a mediat inchirierea a circa doua milioane de metri patrati de spatiu comercial. Compania este activa din 1917 si are in prezent 192 de birouri in 58 de tari.

Bloombiz, NewsIn