Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Regulamentul de publicitate in Capitala si licitarea spatiilor se lovesc de contractele existente

Regulamentul de publicitate in Capitala si licitarea spatiilor se lovesc de contractele existente

Implementarea unui nou regulament de publicitate in Capitala, propus de unii consilieri generali, si licitarea spatiilor publice de la 1 ianuarie 2010 se lovesc de contractele aflate in derulare, care sunt greu de reziliat, sustin membri ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB), relateaza NewsIn.

"In luna mai a anului trecut, contractul primariei cu firma Euromedia a fost prelungit cu 10 ani printr-un act aditional a carui legalitate este problematica", spune consilierul PSD Doru Giugula.

Potrivit lui Giugula, contractul este in dezbatere la Directia Juridica si Directia de Achizitii a Primariei Municipiului Bucuresti, pentru a se vedea daca nu este cazul sa fie reziliat.


Contractul de care vorbeste Giugula prevede, in contextul modernizarii unor statii RATB, prelungirea contractului de publicitate al firmei Euromedia cu 10 ani, redeventa platita de aceasta firma fiind de 40 euro pe luna pentru fiecare dintre panourile montate in statiile modernizate.


"Daca tot vor sa controleze contractul, sa ia la puricat si cele 300 de panouri aflate in fata Teatrului National si Teatrul Ion Dacian, contracte incheiate prin 2002 cu alte firme, cand Consiliul General era dominat de PSD.


In 2004, cand am verificat contractele, am constatat ca nu le putem rezilia, din cauza unor consecinte juridice", spune consilierul general PDL Horatiu Tica.


Potrivit lui Tica, regulamentul de urbanism al Capitalei trebuie sa includa si situatia panourilor tip plasa. Initial, Tica a propus o hotarare separata privind situatia panourilor tip plasa de pe blocuri.


Reglementarea panourilor tip plasa nu este agreata de consilieriii PSD. "Am primit proteste de la Ambasada Americana si de la Congresul SUA privind propunerile de reglementarea a panourilor de tip plasa", spune consilierul Giugula.


Proiectul privind interzicerea reclamelor pe panouri tip plasa a fost initiat de consilierii PDL si are ca argumente principale estetica orasului si faptul ca multe dintre aceste panouri, asa-numitele mesh-uri, nu au autorizatie de construire.


Exceptie de la interdictie ar urma sa faca doar cladirile aflate in constructie, precum si cele in curs de renovare. Proiectul a fost contestat de mai multe firme de publicitate, care considera ca noul regulament este gandit in favoarea Euromedia - detinatoarea de contracte pentru publicitate in statiile RATB.


Nemultumiri au venit si din partea unor asociatii de proprietari, pe motiv ca, prin interzicerea mesh-urilor pe blocuri, ar urma sa piarda o sursa de venituri de la firmele care plateau pentru a-si putea amplasa reclamele pe blocuri.


Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) va discuta un nou regulament privind publicitatea stradala, si in paralel, vor fi instituite taxe de ocupare a domeniului public si de afisare, pe care le vor plati toate firmele care au reclame in oras.


Proiectul de hotarare privind regulamentul ar trebui sa contina prevederea conform careia toate spatiile din domeniul public destinate reclamelor vor fi scoase la licitatie incepand cu 1 ianuarie 2010, potrivit consilierului Doru Giugula. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1042 ori
Citeste mai multe desprelicitatie contracte proiect taxe