Renault-Nissan devine actionar majoritar la Lada

Luni, 07 Mai 2012, ora 18:02
2039 citiri
Renault-Nissan devine actionar majoritar la Lada

Alianta Renault-Nissan deveni actionar majoritar la Avto VAZ, producatorul celei mai vandute masini rusesti, Lada.

Renault-Nissan a semnat un contract cu AvtoVAZ prin care va deveni actionarul majoritar al companiei din Rusia. AvtoVAZ este cel mai mai mare producator de automobile din Rusia, iar Renault-Nissan va controla AvtoVAZ prin intermediul unui joint venture semnat cu Russian Technologies, iar respectivul joint venture detine 74,5% din actiunile AvtoVAZ. Impreuna cu Renault-Nissan, AvtoVAZ are o cota de piata de 40% in Rusia.

Moda parteneriatelor

Renault va investi 300 de milioane de dolari in joint venture-ul semnat cu Russian Technologies, iar Nissan va investi 450 de milioane de dolari in acest parteneriat. In aprilie, Renault-Nissan si AvtoVAZ au inaugurat o noua linie de productie la uzina din Togliatti, finantata printr-o investitie de 525 milioane de dolari. Renault, Nissan si AvtoVAZ vor produce anual 1,6 milioane de unitati la respectiva uzina.

"Memorandumul de astazi este cel mai nou pas in extinderea colaborarii care ajuta la modernizarea liderului industriei auto rusesti.", a declarat Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan.

Alianta Renault-Nissan a semnat recent un parteneriat cu nemtii de la Daimler, prin care spera sa reduca costurile de productie si dezvoltare la nivel global. Consortiul franco-japonez este cel de-al patrulea producator de automobile la nivel mondial. Piata din Rusia, considerata o piata emergenta de majoritatea constructorilor de automobile, este asteptata sa depaseasca piata din Germania in 2014, daca ar fi sa judecam dupa ambitiile Ministrului Industriei din Rusia.

Rusia - noua locomotiva a industriei auto europene

Piata auto din Rusia a inregistrat o crestere de 39% in 2011, iar Asociatia Producatorilor de Automobile estimeaza o piata si mai mare in decursul anului curent. In timp vanzarile de automobile in Rusia au atins pragul de 2.653.000 unitati in 2011, estimarile pentru 2012 sunt de 2,8 milioane de unitati pana la finele acestui an. Cea mai populara marca pe piata din Rusia ramane Lada, care detine o cota de piata de 22% si are patru modele in topul vanzarilor. Cu toate acestea, vanzarile Lada au crescut in 2011 cu doar 10%, rezultat slab in comparatie cu cresterea totala a pietei.

Doar patru marci au vandut mai mult de 150.000 de unitati in Rusia in 2011, reusind sa atinga o cota de piata de 6% fiecare. Vanzarile Chevrolet in Rusia au crescut cu 49%, iar cei de la Hyundai s-au plasat pe locul trei, cu toate ca au inregistrat o crestere a vanzarilor de 87,7%. Marca Solaris, originara din Coreea si produsa in Sankt Petersburg, a reusit sa vanda aproape 100.000 de unitati in Rusia, desi a intrat pe piata in 2011. Renault a avut o crestere a vanzarilor de 94% in Rusia, gratie faptului ca Logan a fost vandut in 82.000 unitati (crestere de 30%), iar Sandero a fost vandut in 45.700 unitati, marcand o crestere de 138% fata de anul precedent.

Vanzarile Volkswagen pe piata din Rusia s-au dublat in 2011, iar constructorul german a urcat de pe locul 11 pe locul sapte pe piata respectiva. Polo, cel mai popular model al nemtilor pe piata din Rusia, a fost vandut in acelasi numar de unitati ca Renault Logan in decembrie - 6.260. Nissan a inregistrat o crestere a vanzarilor de 74% pe piata din Rusia, devenind cea de-a sasea marca pe piata din Rusia, gratie SUV-ului compact Qashqai - 35.230 unitati vandute si a lui X-Trail, vandut in 22.700 unitati in 2011 in Rusia.

Economistii nu estimeaza cresteri pe piata din Rusia in 2012, dar constructorii de automobile sunt de alta parere, fiind asteptata o crestere de 5,5%. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor de Automobile din Rusia sustin ca premizele cresterii pietei sunt prezente, deoarece flota de automboile este imbatranita, iar vehiculele existente pe piata au un nivel de dotare mediu destul de slab. Economistii ii contrazic deoarece mediul financiar din Europa ar putea fi ostil pentru achizitiile de automobile, iar accesul cetatenilor la credite ar putea fi ingreunat.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Contradicțiile pieței de energie nucleară din România. Ministerul Energiei, într-un „du-te vino” față de reactoarele modulare mici de la Doicești
Ministerul Energiei a transmis recent că susține proiectul reactoarelor modulare mici în România, ca parte a strategiei de dezvoltare și consolidare energetică a țării. Pe 17 aprilie...
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
The Boring Phone: dispozitivul destinat să combată dependența de smartphone-uri
HMD a anunțat lansarea unui nou model de telefon: The Boring Phone. Produsul va fi prezentat în cadrul unui eveniment la Milan Design Week, pe data de 18 aprilie. Telefonul face parte dintr-o...
#alianta Renault Nissan, #avtovaz, #preluare producator auto, #piata auto Rusia, #marca automobile Lada , #stiri Renault