Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Crestere spectaculoasa pentru Renault pe piata din India

Crestere spectaculoasa pentru Renault pe piata din India


La doi ani dupa intrarea pe piata din India si profitand de lectiile invatate de pe urma esecului Logan, grupul auto francez Renault inregistreaza in prezent o crestere spectaculoasa pe piata din India, gratie adaptarii vehiculelor sale la criteriile locale.

Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati. Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii, transmite AFP.

Cu toate acestea, directorul general de la Renault India, Marc Nassif, crede ca cresterea prezentei grupului auto francez pe piata indiana se datoreaza prezentei echipei de Formula 1 Renault la primul mare premiu al Indiei, care a avut loc in luna octombrie 2011 pe un circuit din apropiere de New Delhi. "Prezenta Renault in Formula 1 a avut un impact in randul clientilor nostrii", a apreciat Marc Nassif.

Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.

Pentru ai cuceri pe clientii din India, grupul Renault a decis sa angajeze un consilier tehnic la fiecare concesionar, dintre care unii au fost formati in Franta, si de asemenea ofera o asistenta tehnica 24 de ore pe intreg teritoriul tarii.

Respectarea criteriilor locale, cruciala pentru succesul companiei

In plus, Renault si-a ascultat clientii dupa esecul inregistrat de modelul Logan, criticat pentru designul sau. Nassif a subliniat ca modelul Duster, care a castigat 18 premii in India inclusiv titlul de masina anului 2013, a fost particularizat in conformitate cu criteriile locale de confort.

Astfel inclinarea scaunelor este diferita, iar pentru pasagerii din spate a fost adaugata o unitate de climatizare, un incarcator pentru telefoanele mobile si un bec pentru citit.

"La inceput vizam 70 de concesionari la sfarsitul lui 2013, o cifra pentru care concurentii nostrii au avut nevoie de cinci ani pentru a o atinge, insa pana la urma am mers mult mai repede ajungand la 100 de concesionari la finele lui 2013", a spus Marc Nassif.

Intrebat ce parere are despre lansarea unui model de masina ieftina in tara lui Tata Nano, considerata drept cea mai ieftina masina din lume, Marc Nassif a apreciat ca ar fi o idee proasta sa lanseze in 2013 un nou model avand in vedere conditiile economice, precizand ca Renault va continua sa se bata pe calitate mai degraba decat pe pret.

Renault, care are o uzina de productie la Chennai (sudul Indiei), vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata de Maruti (40%), principalii concurenti ai Renault s-au confruntat in 2012 cu o scadere a vanzarilor.

In timp ce vanzarile Fiat in India au scazut cu 57%, cele ale Volkswagen au scazut cu 16%, in timp ce Ford a pierdut cu 17% iar cele ale General Motors au scazut cu 20%.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1096 ori