Grupul Renault, proprietarul Dacia, va investi in acest an peste 250 de milioane de euro in Romania, printre proiecte numarandu-se o linie robotizata de prese de mare tonaj, dublarea capacitatii turnatoriei de aluminiu si cresterea cu 30% a capacitatii de productie a cutiilor de viteze.
Investitiile financiare ale grupului Renault, de la intrarea pe piata romaneasca, in urma cu 12 ani, se ridica la doua miliarde de euro, a declarat, miercuri, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry, Thomas Dubruel, directorul comercial al Dacia.
El a afirmat ca in Romania grupul are o structura completa, dezvoltand activitati de design, inginerie, productie si comert.
"Romania este a doua tara a "planetei Renault", dupa Franta", a spus Dubruel.
Potrivit acestuia, Renault si Dacia detin in Romania cea mai importanta uzina de vehicule din grup si cea mai mare platforma logistica a aliantei Renault-Nissan. Tot in Romania functioneaza a doua uzina mecanica din grup, al doilea centru de inginerie, unicul centru de proiectare si fabricare a matritelor si cea mai mare magazie de piese.
Referindu-se la piata auto romaneasca, Dubruel a spus ca vanzarile sunt la un nivel foarte scazut, situandu-se la o treime fata de nivelul din 2007.
El a adaugat ca un element ingrijorator este raportul intre vanzarile de flote si segmentul clientilor privati, precum si scaderea pietei in cazul celui din urma, pentru imbunatatirea situatiei fiind nevoie de programe de innoire a parcului auto.
"Daca nu facem ceva vom ajunge la sfarsitul anului la 80.000 de unitati vandute, un record istoric negativ pentru piata auto din Romania", a mai spus el.
Piata auto s-a redus in primele cinci luni cu 12,1%, la 34.467 unitati, vanzarile de autoturisme avand un ritm de scadere apropiat (11,9%), la 28.979 unitati. Livrarile de vehicule comerciale au scazut cu 13,2%, la 5.158 unitati, iar cele de autobuze cu 8,3%, la 330 unitati.
Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), a declarat miercuri, la Mediafax Talks about Auto Industry, ca piata de autovehicule va continua trendul negativ in acest an, iar profitul retelelor de distributie va ramane aproape de zero, in conditiile in care in primele cinci luni media profitabilitatii la nivelul industriei este negativa.