Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault mizeaza pe loialitatea Rusiei fata de Lada

Renault mizeaza pe loialitatea Rusiei fata de Lada


Succesul Renault in Rusia, una dintre ultimele piete unde grupul francez mai poate spera la crestere semnificativa, depinde de evolutia Lada, evitata acum de rusi din cauza calitatii deficitare, insa inca o marca puternica, bine inradacinata in constiinta publica.

Asemenea multor marci de automobile din perioada comunista a Europei de Est, Lada este vazuta in Rusia ca un automobil ieftin, insa greu de intretinut, care se bazeaza inca pe loialitatea consumatorilor, tot mai pretentiosi pe masura ce veniturile cresc, iar oferta de autoturisme se imbogateste rapid cu marci occidentale si asiatice.

Lada, automobilul dominant in Rusia ultimilor 50 de ani, incearca sa-si apere pozitia de lider de piata in fata valului de marci straine, se arata intr-o analiza Bloomberg.

Ford si Volkswagen se extind agresiv pe piata, in timp ce AvtoVAZ, producatorul Lada si principalul partener Renault in Rusia, a oprit abia in 2010 productia modelului Lada 2105, lansat in perioada Brejnev.

Astfel, cota de piata a Lada in Rusia va scadea anul viitor la 20%, de la 29% in 2010, potrivit datelor IHS Automotive.

Planurile de crestere ale Renault in Rusia se bazeaza pe mentinerea dominatiei AvtoVAZ pe piata. Rusia poate deveni in 2014 cea mai mare piata auto europeana, depasind Germania, cererea urmand sa creasca in paralel cu veniturile populatiei.

"Este cam singurul punct alb de pe harta, unde Renault mai poate creste. Au cumparat cel mai mare jucator, dar exista multe semne de intrebare in privinta acestei combinatii. Intre timp, concurenta devine tot mai dura", comenteaza pentru Bloomberg Erich Hauser, analist la Credit Suisse Londra.

Renault s-a extins in ultimii ani pe pietele emergente

Renault s-a extins agresiv in ultimii ani pe pietele emergente si continua aceasta strategie, cererea de automobile din Europa dezvoltata fiind in scadere, in 2012, pentru cel de-al cincilea an consecutiv.

Veniturile grupului francez au coborat in primul trimestru cu 9%, la 9,54 miliarde euro, in timp ce vanzarile Volkswagen au urcat puternic, cu 26%, la 47,3 miliarde euro, datorita extinderii gigantului german in China, SUA si America Latina.

Renault si partenerul sau de alianta, grupul japonez Nissan, au semnat recent un acord preliminar cu gigantul rus de stat Russsian Technologies Corp., in baza caruia vor investi 750 milioane de dolari intr-un joint venture care va detine 74,5% din actiunile AvtoVAZ. Finalizarea tranzactiei este programata pentru 2014, dupa ce Renault a cumparat, in 2008, un sfert din AvtoVAZ.

Renault spera sa recastige clientii fideli ai Lada prin imbunatatirea calitatii automobilelor si innoirea gamei cu modele noi.

"Nu cumperi o marca mare pentru a o inchide. Daca intrebi clientii rusi daca vor sa cumpere astazi o Lada, majoritatea ar spune nu, din cauza problemelor de calitate. Insa daca ii intreba daca ar cumpara aceeasi masina dupa imbunatatirea semnificativa a calitatii, 90% dintre ei ar spune da. Este o marca de care sunt foarte atasati, dintr-un sentiment nationalist puternic", considera Bruno Ancelin, director executiv Renault pentru Rusia.

AvtoVAZ vrea, in cel mai rau caz, sa-si mentina cota de piata prin imbunatatirea calitatii, extinderea gamei de produse si mentinerea preturilor si costurilor de service la cote cat mai scazute prin utilizarea componentelor fabricate local, a declarat pentru Bloomberg directorul executiv al companiei ruse, Igor Komarov.

Compania mizeaza totodata pe reteaua extinsa de dealeri, dubla fata de retelele comerciale ale Chevrolet sau Hyundai, doi dintre principalii concurenti in afara aliantei Renault-Nissan-Lada.

Cele trei companii vor sa-si urce cota de piata cumulata la 40% pana in 2015, de la 33% anul trecut.

IHS Automotive anticipeaza revenirea cotei de piata a Lada la 21% in 2014. Ministerul rus al Industriei anticipeaza ca piata auto rusa va creste cu 28% pana in 2014, la 3,4 milioane de autovehicule noi vandute.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 962 ori