Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Exclusiv: Seful Renault Romania, Jerome Olive, despre salariile de la Mioveni: "Sunt printre cele mai mari"

Exclusiv: Seful Renault Romania, Jerome Olive, despre salariile de la Mioveni: "Sunt printre cele mai mari"


Salariile angajatilor de la Dacia au crescut in acest an cu 6%, iar acestia si-au pastrat toate toate beneficiile: mese calde, bonuri de masa, prime, transport subventionat, bilete de vacanta, a declarat pentru Business24Jerome Olive, director general Grup Renault in Romania.

Seful Renault a precizat ca in fiecare an contractul colectiv de munca este renegociat cu sindicatul.

"Anul acesta cresterile acordate reprezinta 6% din fondul de salarii. In economia romaneasca suntem printre companiile cu cei mai bine platiti angajati.(...) Secretul este sa stim sa impartim bogatia generata de companie intre salariati, actionari si investitii viitoare, pentru a asigura atat prezentul cat si viitorul locurilor de munca", a precizat seful Renault.

Totusi, perspectivele nu sunt foarte optimiste. Potrivit lui Jerome Olive, piata auto din Romania va inregistra si in 2013 scaderi la fel ca celelalte tari europene cu traditie in industria auto. In Europa, piata auto a inregistrat o scadere de aproape 10 procente dupa primele trei luni, pe cand in Romania declinul a fost de 6,6% in primul trimestru.

"Evolutia industriei auto este in continuare nesigura, atat in Europa, cat si in Romania. In Europa, estimarile de inceput de an prevedeau o scadere de 3%. In primele trei luni scaderea totala a fost de 9,8%, mai accentuata pe pietele traditionale precum Spania (-11,5%), Germania (-12,9%), Italia (-13%) sau Franta (-14,6%). Romania urmeaza si ea, in continuare, tendinta negativa accentuata care a inceput in 2008, cu o piata care scade cu 6,6% pe primul trimestru. In plus, piata romaneasca ramane precum anul trecut, o piata sustinuta mai ales de flote; reprezinta 84% din vanzari", a adaugat Oliver.

Potrivit sefului Renault, unul dintre motivele acestei scaderi a industriei auto din Romania este dezvoltarea pietei masinilor second hand.

"Practic, persoanele fizice nu mai cumpara masini noi in Romania si suntem confruntati cu un val imens de vehicule de ocazie, in ciuda schimbarilor legislative referitoare la taxa auto. Avand deci in vedere contextul intern si extern, este foarte dificil sa facem previziuni referitoare la evolutia productiei si deci a companiei", a spus Jerome Olive.

Citeste interviul complet in suplimentul de weekend pe Business24.

Grevele de la Mioveni, un alt "ghimpe" pentru afacerile Renault in Romania

La finalul lunii martie, productia din toate sectiile de la fabrica Dacia din Mioveni a fost oprita in urma unui protest spontan al muncitorilor care solicitau renegocierea contractului colectiv de munca.

Peste 6000 de salariati au incetat lucrul - aproximativ jumatate din numarul total al angajatilor.

Activitatea uzinei a fost considerabil afectata, in conditiile in care produce, in mod normal, o masina la 50 de secunde. Protestele angajatilor au durat doua zile si au cauzat pierderi de zeci de milioane de euro companiei.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1722 ori