Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Renault are probleme cu relansarea marcii sport Alpine

Renault are probleme cu relansarea marcii sport Alpine


Grupul auto francez Renault SA intampina unele dificultati in relansarea marcii de automobile port Alpine, un proiect anuntat in toamna anului trecut de directorul general de la Renault, Carlos Ghosn, si directorul general al constructorului auto britanic Caterham, Tony Fernandes, informeaza un articol publicat luni in cotidianul francez "Les Echos".

Conform calendarului initial, doua noi modele (unul pentru Alpine si celalalt pentru Caterham) urmau sa fie lansate pe piata in 2016 insa cei doi parteneri nu au infiintat inca societatea mixta care urmeaza sa se ocupe de acest proiect.

Comunicatul publicat in luna noiembrie a anului trecut precizeaza foarte clar ca grupul Caterham va prelua o participatie de 50% din actiunile societatii Automobiles Alpine Renault, detinuta in prezent in intregime de Renault SAS, iar societatea aparuta in urma acestui parteneriat trebuia sa vada lumina zilei in luna ianuarie 2013.

Insa la sapte luni dupa anuntarea parteneriatului nu s-a intamplat nimic. "Exista unele probleme juridice care au aparut in randul actionarilor. Situatia este mai complicata decat credem insa sunt in continuare increzator", a declarat directorul de proiect Bernard Ollivier. Acesta a precizat ca fara a astepta infiintarea societatii cei doi parteneri au inceput sa lucreze la proiect.

Constructorul francez are in vedere un plan B

O echipa a constructorului britanic este prezenta la uzina de la Dieppe, iar lucrarile la designul celor doua vehicule au inceput deja. La randul lor, reprezentantii Caterham considera ca infiintarea joint-venture-ului este doar o formalitate care va fi finalizata in perioada urmatoare.

Desi este prea devreme pentru a pune sub semnul intrebarii parteneriatul cu Caterham, Renault analizeaza si un plan B potrivit caruia ar urma sa se ocupe singur de relansarea marcii sport Alpine daca va fi nevoie.

"Indiferent ce se va intampla, masinile Alpine vor intra pe piata in 2016 la un pret de cost mai mic de 50.000 de euro", a spus Bernard Ollivier. Acest proiect este important pentru Renault care a promis ca va pastra cei 300 de angajati de la Dieppe, uzina care ar trebui sa produca 25.000 de vehicule in total.

Anul trecut, Renault a decis sa adauge alte doua marci la portofoliul sau de branduri, compus in prezent din Dacia si Renault, prin reintroducerea marcii de automobile sportive Alpine si crearea unei noi marci de automobile de lux Initiale Paris.

Marca Alpine a fost fondata in anii 1950 si a castigat recunoastere in randul entuziastilor datorita modelelor A110 si Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 intr-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci in reteaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participatia majoritara la producatorul de masini sport la inceputul anilor 1970. Productia modelelor Alpine a fost suspendata in anii 1990.

In Romania, Renault are 17.500 de angajati, iar masa salariala este de 300 milioane euro pe an. Principalele entitati ale Grupului Renault in Romania sunt Uzinele Dacia de la Mioveni, centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, directia comerciala Renault Commercial Roumanie si Matrite Dacia.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1151 ori