Veniturile Romtelecom au scazut cu 9,9% in primele noua luni din 2011, pana la 492,5 milioane euro, de la 546,8 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit raportului financiar publicat joi de OTE.
Profitul inainte de impozitare si taxe a scazut cu 28,1% in primele noua luni, la 88,3 milioane euro, de la 122,8 milioane euro in aceeasi perioada a lui 2009.
Numarul de linii telefonice a scazut cu 4,5% in primele trei trimestre, de la 2.646.043 la 2.527.181, in vreme ce numarul de abonamente de internet a crescut cu 16,8%, la 1.106.946. Abonamentele TV au sporit cu 20,4% in primele noua luni, la 1,208,293.
In cel de-al treilea trimestru din 2011, veniturile Romtelecom s-au diminuat cu 11,8% fata de aceeasi perioada a anului precedent, la 160,1 milioane euro. Fata de T2 2011, scaderea este de 3,6%.
"Situatia economica generala este incerta, operatorii de telecomunicatii reactionand prin oferte indraznete. Romtelecom a inregistrat o scadere in venituri de 3,6% in trimestrul III fata de trimestrul al doilea din 2011, in timp ce numarul de linii de voce a scazut cu numai 1% in trimestrul III fata de cel anterior din 2011. Aceasta scadere a veniturilor a fost insa partial generata de o modificare a politicilor contabile de recunoastere a veniturilor anticipate si de o schimbare in politicile comerciale. Daca excludem acesti doi factori, veniturile similare au scazut cu 0,26%, rezultat aproape similiar cu cel din trimestrul anterior. Aceste influente non operationale au afectat si profitabilitatea, imbunatatirea performantei trimestriale crescand de la 2% la 12,8% in trimestrul III fata de trimestrul al doilea 2011, aceasta reprezentand o crestere substantiala a profitabilitatii", a declarat Directorul Executiv Financiar al Romtelecom, Anastasios Tzoulas.
Potrivit reprezentantilor Romtelecom, la 30 septembrie 2011, numarul de unitati generatoare de venit (RGU, definite ca abonamente de voce, internet si TV) a crescut cu 5,3% fata de anul anterior, ajungand la aproape 4,9 milioane. Subsidiara NextGen a continuat sa castige cota de piata, atat prin crestere organica, cat si prin achizitii, numarul de RGU crescand cu 40% fata de trimestrul similar al anului trecut.