Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum castiga Samsung impotriva Apple: Prin numarul de modele lansate

Cum castiga Samsung impotriva Apple: Prin numarul de modele lansate


Samsung a recastigat primul loc intre producatorii de smartphone-uri, detronand Apple in primul trimestru al 2012. Una din multele sale arme: ecrane de diverse dimensiuni.

Samsung comercializeaza cel putin 13 smartphone-uri cu ecrane care variaza de la 2,8 inci (Replenish) la 5,3 inci (Galaxy Note). Apple, care acrezut mereu intr-un numar limitat de modele, ofera doar un display de 3,5 inci pe iPhone-urile sale. Compania cu sediul in Coreea de Sud testeaza aceeasi reteta si pentru piata tabletelor PC, scrie Bloomberg.

Strategiile diferite dintre cele doua companii au facut ca analistii IT sa speculeze ca Apple va trebui sa isi largeasca gama de produse la un moment dat. Compania coreeana a mai avut un succes rasunator in acest prim trimestru al anului, detronand Nokia din fruntea clasamentului celor mai mari producatori de telefoane mobile de toate tipurile, pentru prima oara dupa 14 ani.

"Aceasta abordare este veche pentru Samsung. Ei au lansat duzine intregi de noi modele anual, la viteza mare, sperand ca, in cele din urma, sa functioneze", declara un analist londonez pe nume Neil Mawston.

Producatorul telefoanelor din gama Galaxy a vandut 93,5 milioane de telefoane in primul trimestru, cu 36% mai multe decat cu un an in urma. In aceeasi perioada, Nokia a vandut 82,7 milioane de telefoane, cu 24% mai putin decat in acelasi trimestru din 2011, iar Apple a vandut 35,1 milioane de iPhone-uri, cu 89% mai multe decat in anul precedent.

Din intregul numar raportat de Samsung, 44,5 milioane reprezinta numarul de smartphone-uri vandute pana la finalul lunii martie, depasind astfel Apple.

Dispozitivele care ruleaza sistemul de operare Android al celor de la Google castiga teren in batalia versus Apple, piata globala in valoare de 219 miliarde de dolari.

"Samsung castiga cota de piata datorita diversitatii produselor sale", sustine Mark Newman, un analist din Hong Kong. "Au preturi pentru toate categoriile de oameni", adauga acesta.

Profitul Samsung, cu 81% mai mare

In cursul saptamanii trecute, cel mai mare producator de electronice din Asia a anuntat un profit trimestrial cu 81% mai mare decat cel raportat cu un an in urma, si anume 4,5 miliarde de dolari, dupa ce veniturile din business-ul cu telefoane mobile aproape s-a triplat. De altfel, cererea mare pentru iPhone-uri din China a ajutat Apple sa isi creasca profitul in aceeasi perioada cu 94%.

Actiunile Samsung s-au apreciat cu 33 procente de la inceputul anului pe bursa din Seoul, in timp ce cele ale Apple cu 44% pe bursa din New York.

Un element cheie in cresterea profitului Samsung a fost Galaxy Note, hibridul dintre un telefon si o tableta, echipata cu un stilus. De la debutul sau din octombrie, Samsung a vandut peste 5 milioane de unitati si se asteapta ca cifra sa se dubleze pana la finalul anului. De altfel, ei intentioneaza sa introduca pe piata mai multe produse dotate cu stilus, cu ecrane de diferite marimi.

"Marimea ecranului pare a fi mult mai importanta decat anticipam initial", a spus Daniel Kim, analist din Seoul. "Odata ce consumatorii s-au obisnuit cu ecrane mai mari, putini se intorc la ecrane mai mici de 4 inci".

Compania Samsung este, in acelasi timp si unul din principalii furnizori de componente pentru Apple, comenzile sale reprezentand 7,64% din venitul Samsung. Situatia este ironica in conditiile in care Apple da in judecata Samsung peste tot in lume pentru "copierea produselor sale".

"Ecranele noastre sunt create pentru a maximixa potentialul fiecarui device si pentru a reflecta nevoile din piata", a declarat Chris Jung, purtator de cuvant al Samsung.

Totusi, diversitatea marimilor ecranelor nu are aceleasi rezultate si pe piata tabletelor PC, unde Apple domina cu o cota de piata de 62%, comparativ cu Samsung care are doar 9%.

In ciuda faptului ca si Apple aplica aceasta strategie a ecranelor de diverse marimi pentru mp3-playerele sale, unde iPod Nano, Mini si Shuffle au dimensiuni diferite, compania a mers pe o singura marime de display pentru telefoanele si tabletele sale.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1247 ori