Razboiul tabletelor. Sony trece la atac

Vineri, 02 Septembrie 2011, ora 10:09
2175 citiri
Razboiul tabletelor. Sony trece la atac

Noile tablete de la Sony, ce vor fi lansate miercuri, vor intra intr-o lupta apriga cu jucatori precum Apple si Samsung Electronics. Analistii spun ca nu are nicio sansa de castig, pesimismul fiind cauzat si de esecul HP pe aceasta piata.

Conglomeratul japonez care produce consolele PlayStation si laptop-urile Vaio se straduieste sa depaseasca situatia financiara dificila, cauzata de pierderile inregistrate de divizia de televizoare. Sony cauta sa se redreseze prin lansarea unui nou produs care sa sparga piata.

"Sony are nevoie sa fie un jucator important din industria tabletelor", a declarat analistul in tehnologie de la Mito Securities, Keita Wakabayashi, conform CNBC.

Compania ca vrea sa ajunga pe locul doi in aceasta piata, adica sa il detroneze pe Samsung, al carei tableta Galaxy Tab se afla, totusi, la distanta semnificativa de liderul iPad de la Apple.

Se astepta ca Sony sa lanseze noua tableta in cadrul unui eveniment IT ce va avea loc miercuri in Germania. Produsul a fost expus pentru prima data la Tokyo, in luna aprilie.

Tableta, cu nume de cod S1, are un ecran de 9,4 inci, urmand sa fie lansat si un al doilea model, S2, cu ecran tip "scoica" ce are doua dispay-uri de 5,5 inci.

Ambele ruleaza pe o versiune Android Honeycomb (Google) special adaptata.

Compania spera ca functiile cum ar fi accesul la jocuri din prima generatie a PlayStation si designul curbat al ecranului vor diferentia produsul de cele 100 de modele de tablete bazate pe Android, existente pe piata.

Insa analistii spun ca pretul, care urmeaza sa fie anuntat in curand, va fi, de fapt, factorul diferentiator.

"Ne este teama ca tableta S1 va avea un pret prea ridicat (aproape 600 dolari - n.r.) si ca, drept urmare, se va vinde prost. In plus, mai credem si ca designul scoica al S2 nu va prinde la public", arata intr-un raport Jeff Loff, un analist in tehnologie de la Macquarie Securities.

Decizia HP de a renunta la tableta Touchpad la doar cateva saptamani de la lansare demonstreaza cat de usor se poate pierde batalia pe aceasta piata, initiata si dominata de Apple.

Analistii estimeaza ca Apple a vandut aproximativ 30 de milioande de iPad-uri pana la mijlocul lui august, in timp ce Samsung va vinde estimativ circa 7,5 milioane de device-uri Galaxy Tab in cursul acestui an.

Acest lucru, in ciuda faptului ca tabletele au interdictie pe piata germana si au intarziat sa apara in Australia, dupa ce Apple a dat in judecata compania pe motiv ca i-ar fi copiat modelele.

Atat iPad cat si Galaxy Tab isi comercializeaza produsele pentru peste 500 de euro pe bucata, insa experienta HP scoate in evidenta importanta pastrarii preturilor la un nivel acceptabil.

Vanzarile au crescut abia dupa ce HP a taiat pretul Touchpad-urilor de 399 si 499 dolari pana la 99 dolari.

Investitorii spun ca, chiar daca tableta Sony va avea succes, acest lucru nu va revitaliza pretul actiunilor companiei, care a pierdut aproximativ 17% de la anuntarea rrezultatelor financiare la 28 iulie.
Piata per total a scazut 10% in perioada respectiva.

"Nu va fi o imbunatatire a profitului, chiar daca produsul are succes", a spus Shigeo Sugawara, manager de investitii in cadrul unei companii japoneze.

"Piata este inca foarte mica in comparatie cu cea a PC-urilor", a mai spus acesta.

#tableta, #ipad, #galaxy tab, #tableta sony, #touchpad , #stiri Samsung