Vanzari slabe de sarbatori pentru Sony si Samsung

Vineri, 29 Octombrie 2010, ora 16:47
1753 citiri
Vanzari slabe de sarbatori pentru Sony si Samsung

Sony a renuntat la obiectivul de a obtine profit in acest an din vanzarile de televizoare, Panasonic anticipeaza acentuarea declinului preturilor in trimestrul patru, iar Samsung Electronics si LG Electroncs se asteapta la o concurenta acerba catre sfarsitul anului, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Prognozele celor patru mari producatori de televizoane semnaleaza ca sectorul de profil nu va reusi sa profite de trimestrul patru, in care in mod traditional au loc cele mai mari vanzari, unii analisti anticipand ca preturile ar putea scadea cu pana la 25% in 2010.

Grupuri cum sunt Microsoft si Intel se bazeaza tot mai mult pe cererea din sectorul corporatist, populatia fiind reticenta la cumparaturi.

"In acest sezon de Craciun va avea loc un razboi al preturilor. Intreaga strategie din acest an se rezuma la a vinde mai repede si mai ieftin", a declarat Tsutomu Yamada, analist la kabu.com Securities din Tokyo.

Fabricantii de televizoare au mizat in acest an ca televizoarele cu ecrane LED sau cele 3D vor preveni declinul anual al preturilor de 20%-25%, dar sperantele nu s-au materializat din cauza cresterii pesimismului cumparatorilor.

Sony si-a redus estimarile privind profitul diviziei de electronice care fabrica televizoare, intrucat vanzarile de televizoare Bravia si 3D vor fi sub asteptari.

Grupul a majorat prognoza pentru profitul net al grupului, cu 17%, la 70 miliarde yeni (867 milioane dolari), ca urmare a castigurilor din jocuri si computere.

Panasonic nu isi imbunatateste prognozele pentru acest an, chiar daca profitul din primul semestru a fost peste asteptari, din cauza scaderii preturilor, aprecierii yenului si scumpirii materiilor prime.

Samsung si LG, primii doi mari producatori de televizoare la nivel mondial, au exprimat temeri similare, din cauza aprecierii won-ului (moneda sud-coreeana).

Merrill Lynch anticipeaza ca vanzarile mondiale de televizoare LCD vor creste in acest an cu 24% (fata de o estimare anterioara de 29%), la 180 milioane de unitati. 

#vanzari, # sony, # samsung , #stiri Samsung