Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Sebastian Vladescu: Trebuie sa avem taxa de prima inmatriculare pentru a ne proteja mediul

Sebastian Vladescu: Trebuie sa avem taxa de prima inmatriculare pentru a ne proteja mediul
In urma intalnirii cu oficiali comunitari din domeniul taxelor, ministrul roman de finante isi mentine pozitia ca taxa de prima inmatriculare trebuie pastrata, insa precizeaza ca, in saptamanile urmatoare, vor exista consultari tehnice intre expertii romani si cei comunitari ceea ce priveste nivelul acesteia, transmite corespondentul Rompres la Bruxelles, Petronela Popa.

'Pozitia mea ramane aceeasi: trebuie sa avem aceasta taxa pentru a ne proteja mediul', a declarat, marti, pentru Rompres, ministrul Vladescu, dupa intrevederea avuta la Bruxelles cu comisarul european pentru taxe si uniune vamala, Laszlo Kovacs si cu directorii generali din cadrul DG Politici Regionale si DG Taxe si Uniune Vamala.

El a mai precizat ca executivul comunitar nu contesta faptul ca taxa de prima inmatriculare este prea mare, ci ca este discriminatorie si ca ii dezavantajeaza pe cumparatorii de autoturisme second hand, avantajandu-i, totodata, pe producatorii interni. Ipotetic, deci, majorarea si a taxei pentru autoturismele noi ar putea constitui o varianta de lucru, insa aceasta 'nu reprezinta o solutie si din punctul de vedere al cetateanului roman', dat fiind nivelul scazut al veniturilor romanilor, a adaugat Vladescu.

Aceasta problema si-ar putea gasi solutionarea la nivel comunitar, daca se va reusi introducerea, asa cum doreste comisarul Kovacs, a unei 'taxe ecologice' unice, care se aplice producatorilor de autoturisme si care sa inlocuiasca doua taxe aplicate la ora actuala in toate tarile UE, cu exceptia Marii Britanii, la achizitionarea unui automobil nou, si anume, taxa de drum si taxa de inmatriculare.

'Ma ingrijoreaza faptul ca cetatenii sunt obligati sa plateasca o taxa de inmatriculare in tara din care achizitioneaza un vehicul, iar apoi li se aplica o a doua taxa de inmatriculare daca se muta in alta tara. Aceasta este taxare dubla si nu poate decat sa genereze obstacole in interiorul pietei unice', a declarat recent comisarul Laszlo Kovacs.

Introducerea taxei ecologice va fi propusa la urmatoarea reuniune a ministrilor europeni ai finantelor. Un sfert din valoarea acestei taxe ar urma sa fie calculat in functie de nivelul de CO2 emis de vehiculul taxat. Cadrul legislativ de aplicare a taxei va fi acelasi pe teritoriul tuturor statelor membre ale UE, insa guvernele sunt cele care vor stabili modul de calcul si nivelul taxei, care ar putea fi aplicata incepand din 2009.

Propunerea lui Kovacs ar putea constitui o solutie si pentru disputa dintre alti doi membri ai Comisiei Europene, Gunter Verheugen si Stavros Dimas. Comisarul pentru mediu doreste limitarea la 120 de grame pe kilometru a nivelului de dioxid de carbon emis de vehiculele produse in UE, idee respinsa, in schimb, de comisarul german pentru intreprinderi si industrie.

De partea lui Verheugen se situeaza si cancelarul german Angela Merkel, care, in asentimentul producatorilor germani de autoturisme, a declarat ca tara - care detine, pana la 1 iulie, si presedintia semestriala a UE - sa nu va accepta o reducere generala a emisiilor de CO2, si ca ar trebui aplicat un tratament diferentiat, pe clase de autovehicule.

Bloombiz
(Sursa: Rompres)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 677 ori