In 2005 va ploua cu supercomplexuri comerciale

Marti, 03 Mai 2005, ora 11:18
1293 citiri

Concurenta pe piata de retail se inteteste. In timp ce hypermarketurile isi indreapta atentia spre orasele mari, iar supermarketurile se orienteaza catre cele cu peste 20.000 de locuitori, mall-urile iau cu asalt Capitala.Romania a devenit tinta multinationalelor din retail, dupa saturarea pietelor din Polonia si Ungaria. In acest an se anunta demararea unor proiecte-gigant, alaturi de finalizarea sau extinderea unor galerii comerciale incepute in 2004 si care urmeaza sa fie deschise in curand.

Magnetul marilor afaceri este Bucurestiul, unde sunt in lucru, in diverse stadii, nu mai putin de 11 supercomplexuri, conform declaratiilor facute de Ioana Momiceanu, director general la compania imobiliara CB Richard Ellis Romania (CBRE).

Invazie de mall-uri

Daca acum exista numai doua mall-uri, in Vitan si Militari, in acest an vor fi finalizate alte doua si va incepe constructia a inca trei. Este vorba despre City Mall, pe Soseaua Oltenitei, si Sun Plaza, la intersectia Vacaresti cu Oltenitei, care vor fi gata pentru primii clienti pana la finele anului.

Se va lucra si la Concorde Mall, amplasat in Rahova, se va relansa si va incepe constructia unui proiect mai vechi - Metropola, la Eroilor - si va fi finalizat proiectul Esplanada, vizavi de pasajul Marasesti.

Concomitent, vor rasari trei noi hypermarketuri - Cora in Drumul Taberei, Kaufland in Colentina si Carrefour in Baneasa. Lor li se alatura alte trei parcuri de cumparaturi, doua in Baneasa si altul in Otopeni.

City Mall, in Pieptanari

Este deja asteptata deschiderea City Mall-ului in zona de sud a Capitalei. Acesta va fi situat la intersectia arterelor Soseaua Oltenitei, Soseaua Giurgiului si Calea Serban Voda si ofera o suprafata neta de inchiriat de 15.000 metri patrati de spatii comerciale, dispuse pe parter, trei etaje si terasa.

City Mall ofera toata gama de servicii, magazine si produse specifice acestui tip de complex, de la supermarket pana la magazine de produse electrocasnice si spatii destinate petrecerii timpului liber.

Totodata, centrul va avea 350 de locuri de parcare subterane, la parter si etajul unu vor fi un supermarket, magazine de electrocasnice, confectii si incaltaminte. La etajul al doilea vor fi fast-food-urile, un cazinou si jocuri mecanice pentru copii.

La utimul etaj se va deschide multiplexul, care va avea sase sali de cinema, cu un total de 1.200 de locuri.

Esplanada se intinde pe 10 hectare

Un minioras cu mall-uri, galerii comerciale, terase etajate si parcuri suspendate va fi construit in centrul Capitalei, la intersectia bulevardelor Goga, Mircea Voda si strada Nerva Traian.

Proiectul numit "Esplanada" presupune realizarea si amenajarea unei zone pietonale si a unor spatii comerciale pe o suprafata de circa 10 hectare, investitia estimata fiind intre 800 si 1.200 milioane de euro.

"Vrem ca acest centru sa devina reprezentativ pentru Capitala, un simbol care sa se identifice cu orasul. De aceea, pe langa zona de retail vor fi si doua-trei hoteluri, doua sau trei turnuri de birouri legate intre ele de cladiri comerciale", spune Paszkany Arpad Z, directorul general al companiei TriGranit Development Corporation, concernul multinational care dezvolta proiectul.

Atractia zonei va fi un parc de trei hectare, care se va dezvolta pe cladirile de 4-5 etaje ce vor fi legate intre ele. "Va fi un loc unde oamenii se pot relaxa in aer curat, deasupra orasului, unde pot bea o cafea sau o bere", explica reprezentantul TriGranit.

Deocamdata insa terenul pe care se va ridica "Esplanada" este sufocat de gunoaie si moloz.

Casa Radio se va numi "Metropola"

In aceasta primavara va fi relansat proiectul care urmareste transformarea Casei Radio intr-un centru comercial, format dintr-un mall, un supermarket, apartamente rezidentiale, birouri pentru firme, 30 de fast-food-uri, un centru cultural, sase cinematografe, opt sali de bowling si o parcare de 1.500 de locuri pe patru niveluri.

Proiectul este relansat dupa o intarziere de doi ani, in urma schimbarii actionariatului. Cu aceasta ocazie, a fost schimbat si numele complexului din Dambovita Center in Metropola Center.

In prezent se lucreaza la drumurile de acces si la conectarea santierului la reteaua de electricitate, supercomplexul urmand sa fie unul dintre cele mai mari din tara, intins pe o suprafata de 160.000 mp.

Cora Drumul Taberei si Carrefour Baneasa

In trimestrul al treilea al anului se va deschide in Bucuresti cel de-al doilea magazin Cora, la Lujerului, in cartierul Militari. El se va intinde pe o suprafata totala de 14.000 de metri patrati si reprezinta o investitie totala de 40 de milioane euro.

Prin deschiderea magazinului Cora, se vor crea circa 1.000 de locuri de munca, a declarat directorul general al companiei, Philippe Lejeune. Si grupul Hyparlo, principalul francizat al companiei Carrefour, vrea sa lanseze in 2005 un nou hypermarket in Capilala, in cartierul Baneasa.

Carrefour Romania are pana acum patru magazine, trei in Bucuresti si unul la Brasov, si a investit aproximativ 125 milioane de euro. Cel de-al treilea hypermarket care va aparea in Bucuresti este Kaufland in Colentina, insa mai multe date nu sunt disponibile.

Supermarketuri marca Penny Market

In aceasta vara, grupul german Rewe va oferi primele 11 magazine Penny Market in orasele Ploiesti, Campina, Tecuci, Focsani, Onesti, Craiova, Caracal, Constanta, Medgidia, Alexandria si Rosiori de Vede.

Supermarketurile vor avea o suprafata de vanzare de 750 de metri patrati, un sortiment de 1.200 de articole si 30 de angajati. Grupul Rewe este deja prezent pe piata de retail din Romania, prin intermediul retelelor Billa (13 magazine), Selgros (opt magazine) si XXL Mega Discount (4 magazine).

Tengelmann vine in Romania

Compania Plus Discount, membra a grupului german de distributie Tengelmann, va deschide, in acest an, in cateva orase din tara, inclusiv in Bucuresti, primele 15-20 de supermarketuri dintr-un total programat de 120 de magazine.

Supermarketurile vor avea o suprafata de 1.500 metri patrati, din care 1.200 pentru vinzare, si vor fi situate pe terenuri de circa 5.000 metri patrati, cu 80-100 locuri de parcare. Valoarea totala a investitiilor alocate acestui proiect se ridica la 200 de milioane de euro, din care 17 milioane pentru un centru logistic situat in Ploiesti.

Compania germana a achizitionat un teren de 138.000 metri patrati pentru amplasarea centrului, unde vor fi realizate toate operatiunile logistice, respectiv preluare, depozitare, pregatire a comenzilor si livrare la fiecare magazin. Deocamdata nu se cunoaste locatia supermarketurilor.

Profi, alte opt magazine

Compania Profi Rom Food din Timisoara, divizie a grupului belgian de distributie Louis Delhaize, va deschide opt magazine in acest an. Locatiile alese sunt: Timisoara (doua unitati), Ploiesti (doua unitati), Alba Iulia, Lugoj, Miercurea Ciuc si Targu-Mures.

Valoarea investitiei pentru o unitate variaza intre 200.000 si 400.000 euro, au precizat reprezentantii societatii. Grupul Louis Delhaize cuprinde, in afara de lantul de magazine Profi, reteaua de hypermarketuri Cora si pe cea de supermarketuri Match si Smatch, magazine specializate in gradinarit - Truffaut, magazine de animale - Animalis, precum si cybermarketuri prin Internet Houra.fr.

Supercomplexuri in principalele orase

  • Cluj

    Cora a anuntat ca va incepe constructiile pentru un magazin care va fi finalizat la sfarsitul anului 2006. Este o investitie de aproximativ 25 milioane de euro.

    Se previzioneaza deschiderea unui supercomplex West Mall si a unui hypermarket Carrefour.

  • Timisoara

    Au inceput lucrarile la unul dintre cele mai moderne mall-uri din Romania: Iulius Mall. Cu o suprafata totala construita de 73.000 mp, complexul va fi amplasat pe strada Demetriade, intr-o zona intens circulata. Va fi lansat Euro Design Center, complex destinat amenajarilor interioare, care va avea o suprafata de 7.600 mp.

  • Iasi

    Kaufland vrea sa deschida trei magazine in cartierele Nicolina, Pacurari si Podu de Piatra. Intermarche va deschide un supermarket in zona Mircea cel Batran. Billa lanseaza al doilea magazin in oras, intr-o zona inca nespecificata.

  • Sibiu

    Construirea supermarketului Billa in zona Selimbar.

  • Ploiesti

    Va incepe constructia complexului comercial Winmarkt Grand Center, o investitie de 10 milioane de euro. Cuprinde un magazin Omnia, galerii comerciale, 5 sali de cinema, restaurante etc.

  • Craiova

    Selgros va deschide un magazin in partea de est a orasului.

  • Constanta

    Se asteapta pentru toamna lui 2005 finalizarea unui complex comercial cu peste 8.000 mp pe soseaua dinspre Mangalia. Lucrarile sunt in desfasurare la Constanta Mall, situat in nordul orasului, care se va deschide in 2006.

    Sursa: Saptamana Financiara