580km/h pe calea ferata: Topul tarilor cu cele mai rapide trenuri

Luni, 18 Iulie 2011, ora 16:22
7318 citiri
580km/h pe calea ferata: Topul tarilor cu cele mai rapide trenuri

Pe masura ce pretul carburantilor creste, calatoriile cu masina sau avionul devin tot mai scumpe, iar tarile civilizate gasesc modalitati ingenioase de a rezolva problema. Trenurile de mare viteza, propulsate prin levitatie magnetica, devin solutia viitorului pentru penuria de resurse si functioneaza perfect in Japonia, Franta sau China. 

Iata un top al celor mai rapide trenuri, un adevarat model inspirational pentru restul tarilor, prezentat de CNBC:

Japonia

Japonia este lider mondial in materie de trenuri de mare viteza, fiind prima tara care a introdus conceptul unui astfel de tren modern, in 1976 si care detine in acest moment cel mai rapid tren din lume care atinge pana la 580 km/h.

Trenurile de tip Maglev sunt dezvoltate din anii ’70, iar guvernul a aprobat un proiect de dezvoltare in valoare de 112.44 miliarde de dolari care presupune construirea unei rute intre Tokyo, Nagoya si Osaka pana in 2027.

Franta

Franta este pe primul loc in Europa, in goana sa pentru a constru prima retea functionala pentru trenuri de mare viteza de pe continent.

Chiar daca trenul de tip TGV are o limita de 321 km/h, acesta a atins o viteza record de 574 km/h in 2007, devenind cel de-al doilea dintre cele mai rapide trenuri din lume.

China

China detine cea mai mare infrastructura pentru trenuri de mare viteza, si chiar daca limtarea de viteza se afla la 300 km/h, trenurile au atins in perioada de testare pana la 486 km/h.

Germania

Patria-mama a companiei Siemens, cel mai mare producator de trenuri de mare viteza din lume, ocupa locul patru in clasamentul celor mai rapide trenuri.

Chiar daca trenurile pe baza de levitatie magnetica sunt produse in Germania, ele nu au fost niciodata utilizate in scop comercial aici, ci afara, unde au atins pana la 429 de km/h.

Spania

Spania detine cea mai mare infrastructura feroviara din Europa, iar cele mai rapide trenuri sunt realizate de producatori precum Siemens, Alstom sau Bombardier.

Cea mai rapida cursa a fost una de testare intre Madrid si Zaragoza, in care trenul a atins 420 de km/h.

Italia

Ruta Florenta-Roma a intrat in istorie, cand au fost inaugurati primii 140 de km din ea, in 1977, iar trenul a atins 257 km/h.

De atunci, sistemul feroviar de mare viteza din tara a crescut substantial, iar trenurile produse in  Italia de tio ETR ating viteze de 365 de km/h.

Marea Britanie

Avand 27 de trenuri cu peste 100 de destinatii in intreaga europa, infrastructura feroviara din Marea Britanie a depasit limita de 100 de milioane de calatori, in august 2009.

Viteza cu care se cricula este de 300 km/h, insa in 2003 a fost atins recordul de 334 km/h.

Coreea de Sud

Dupa 12 ani de constructii, prima linie feroviara de mare viteza a fost inaugurata in 2004, devenind un competitor serios pentru liniile aeriene ale caror profituri au inceput sa scada simtitor pana in 2007, cand au fost introduse zborurile low-cost.

Taiwan

Proiectul de infrastructura feroviara de mare viteza, in valoare de aproximativ 18 miliarde de dolari, este unul dintre cele mai mari proiecte private de acest fel din lume si cu ajutorul careia trenurile au prins pana la 300 km/h.

Chiar daca utilizarea acestui tip de transport in comun a scurtat distante de la 4 ore si jumatate la 90 de minute, presa locala publicat in ultima vreme o serie de declaratii guvernamentale care arata ca infrastructura nu va rezista mai mult de 10 ani din cauza solului mlastinos care nu poate sustine o astfel de greutate.

Rusia

Cel mai rapid tren din Rusia se afla pe ruta Moscova – St. Petersburg si a fost inaugurat in decembrie 2009, perioada in care a si fost atinsa viteza maxima de 281 km/h.

Cele opt trenuri de mare viteza achizitionate de rusi valoreaza aproximativ 1 miliard de dolari.

Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Cu 218 kilometri pe oră pe DN 55. Șoferul vitezoman a rămas 3 luni fără permis
Dolj: Şofer înregistrat de radar în timp ce conducea cu viteza de 218 kilometri pe oră pe DN 55 Un şofer din Craiova a rămas fără permisul de conducere pentru 120 de zile după ce a fost...
#cale ferata, #carburanti, #infrastructura feroviara, #tren, #viteza , #stiri Siemens