Guvernul italian se confrunta cu criticile sindicatelor si ale opozitiei, din cauza esecului de a sprijini producatorul auto Fiat si de a convinge Germania ca acesta ar fi partenerul cel mai bun pentru Opel, relateaza Reuters.
Germania a incheiat un acord sambata cu producatorul canadian de piese auto Magna, cu GM si cu guvernul american, pentru a salva Opel de la falimentul iminent al companiei-mama din Statele Unite. Oferta companiei canadiene a fost facuta cu sprijin rusesc.
„Guvernul italian a fost cel care s-a evidentiat cel mai putin”, a declarat seful sindicatului CGIL, Guglielmo Epifani, in cadrul unui interviu acordat duminica ziarului La Repubblica, citat de NewsIn.
„Acesta este un lucru foarte rau”, a adaugat seful sindicatului italian. „in capitala industriei auto americane, Detroit, politica a fost elementul decisiv pentru acord, la fel ca si la Berlin”, a precizat Epifani.
Ministrul italian al economiei, Giulio Tremonti, a afirmat ca premierul Silvio Berlusconi ar fi putut sa isi foloseasca influenta, dar ca acest lucru nu i-a fost cerut, adaugand ca natura negocierilor se schimbase, devenind politica. "La licitatie au participat guverne, guvernul german, guvernul rus", a adaugat Tremonti.
Industria auto mondiala face eforturi mari pentru a supravietui crizei economice mondiale ce a scazut drastic vanzarile de masini, iar producatorii americani Chrysler si General Motors se afla in pragul falimentului.
Fiat a semnat deja un acord pentru preluarea a 20% din actiunile Chrysler si pentru a ajuta compania sa se redreseze, prin productia de masini mai ieftine si mai eficiente energetic.
Oferta sa de preluare ambitioasa pentru Opel ar fi urcat Fiat, daca ar fi fost acceptata, pe locul doi mondial dupa producatorul japonez Toyota, de pe locul 11 unde se afla in prezent.