Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Silviu Hotaran la Business Adviser: Managerii, responsabilii barfelor dintre angajati

Silviu Hotaran la Business Adviser: Managerii, responsabilii barfelor dintre angajati

"De cand a inceput criza, frica a devenit un factor motivational. Nu spun ca nu functioneaza, doar ca nu asa vei obtine maximul de la colegii tai. Frica este un factor de motivatie folosit acum mai mult ca oricand, dar este o metoda gresita", a declarat pentru Business Adviser, fostul CEO Microsoft Romania, Silviu Hotaran, actual managing director GKTI Semper Human. 

"Conflictele la locul de munca sunt o cale importanta prin care putem sa punem cartile pe masa si prin care putem sa ne cunoastem mai bine pe noi insine si pe ceilalti", a precizat Hotaran. Acesta este de parere ca rezolvarea conflictelor poate duce la construirea unor relatii personale mai profunde.

Potrivit lui Hotaran, un manager nu trebuie sa se implice intotdeauna in conflictul dintre doi angajati, ci numai atunci cand simte ca este cazul.


Fostul CEO este de parere ca exemplul personal poate avea o influenta puternica asupra celorlati si considera ca in momentul in care un manager este o persoana respectabila si de succes, comportamentul sau tinde sa fie preluat de ceilalti.


"Adesea este nevoie de a interveni intr-un conflict intre doi colegi. Nimeni nu are 100% dreptate si nimeni nu este 100% de partea cealalta a baricadei. Bine ar fi sa facem un exercitiu de obiectivitate si sa incercam sa dam dreptate fiecaruia acolo unde are", a declarat Hotaran.


Potrivit acestuia, prima lege a perceptiei spune ca oamenii tind sa vada doar ceea ce cunosc, ceea ce doresc si ceea ce asteapta.


Cum poate controla un manager barfele intre angajati?


"Lipsa de comunicare poate crea barfa intre angajati. In momentul in care un manager nu comunica cu angajatii sai si nu le ofera raspunsurile de care acestia au nevoie, ei isi vor da singuri raspunsurile. Asa se creeaza barfa, ceea ce este complet nesanatos pentru organizatie", a mai precizat Silviu Hotaran.


Potrivit fostului CEO, managerii sunt cei responsabili pentru nasterea barfelor dintre angajati.


"Daca nu suntem suficient de transparenti, aceste barfe se vor naste oricum", a subliniat acesta. In ceea ce priveste existenta colegilor toxici care pot afecta organizatia, Hotaran recomanda managerilor organizarea unor discutii formale cu angajatii, sedinte saptamanale si dezvoltarea de relatii de prietenie cu membrii organizatiei.


"Daca exista respect si incredere in sine si in ceilalti, atunci prietenia este inevitabila, insa trebuie sa fim atenti ca aceasta prietenie sa nu devina favoritism".


" Daca identificam anumite persoane toxice in organizatie, trebuie sa avem curajul sa ne adresam direct. De multe ori, din prea mult respect, amanam sa aducem in prim plan anumite probleme inconfortabile. Problemele nu imbatranesc frumos", a precizat consultantul.


"Fiti deschisi fata de angajati, doar asa puteti rezolva conflictele"


In cazul in care exista un coleg toxic care afecteaza organizatia, Hotaran identifica doua solutii.


"In primul rand, managerul trebuie sa incerce remedierea comportamentului angajatului, pe baza unei intelegeri reciproce si a stabilirii unor obiective cu termene limita. Apoi, in cazul in care aceste obiective nu sunt atinse, disponibilizarea ramane singura varianta, pentru binele amandurora".


In opinia sa, managerul ar trebui sa identifice daca valorile angajatilor sai sunt identice cu cele ale organizatiei.


Cum a schimbat criza comportamentul angajatilor?


"De cand a inceput criza, frica a devenit un factor motivational. Nu spun ca nu functioneaza, doar ca nu asa vei obtine maximul de la colegii tai. Frica este un factor de motivatie mai mult ca oricand, dar este o metoda gresita".


Hotaran este de parere ca managerii ar trebui sa evite aparitia unor sentimente precum frica, sa incurajeze asumarea riscurilor si sa aprecize invatarea din greseli.


"In momentele de criza am vazut companii care au inflorit. Managementul a avut acea competenta de a da frau liber imaginatiei angajatilor. Ei vor deveni urmatoarea generatie de lideri".





Vezi si alte episoade

Silviu Hotaran la Business Adviser: Un manager care nu-si recunoaste greseala si-a pierdut respectul

Silviu Hotaran la Business Adviser: Sindromul "one man show", meteahna managerilor din Romania

Silviu Hotaran la Business Adviser: Leadership-ul, intre prietenie si datorie la locul de munca

Silviu Hotaran: Daca prima motivatie este banul, nu este angajatul potrivit pentru echipa ta




Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3145 ori