Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Silviu Hotaran la Business Adviser: Sindromul "one man show", meteahna managerilor din Romania

Silviu Hotaran la Business Adviser: Sindromul "one man show", meteahna managerilor din Romania

 “Cultura de management din Romania are nevoie de schimbari majore, de valori noi. Exista multe companii romanesti, acele “one man show”, care isi limiteaza singure dezvoltarea. Principala lectie pe care managerii trebuie sa o invete este sa critice mai putin si sa inteleaga mai mult", a declarat pentruBusiness Adviser fostul CEO Microsoft Romania, Silviu Hotaran, actual Managing Director Semper Human.

“Cand trecem de la statutul de contributori individuali la cel de manageri, viata noastra se schimba intr-o maniera dramatica”, a afirmat fostul CEO Microsoft Romania.

Potrivit acestuia, responsabilitatea nu mai este doar fata de noi insine ci si fata de oamenii cu care lucram in echipa.


Succesul nostru, ca manageri depinde de succesul angajatilor si invers”, a precizat Silviu Hotaran.


Fostul CEO este de parere ca generozitatea este cea mai importanta schimbare pentru o persoana in momentul in care ajunge manager. “In acea clipa, trebuie sa acordam acest interes personal, trebuie sa acordam in primul rand atentie celor din jur”.


Subliniind ideea ca fiecare angajat este unic, Silviu Hotaran afirma ca, in calitate de manager trebuie sa-i cunoastem pe toti cei cu care lucram, sa stim care le este temperamentul, ce-i deosebeste de ceilalti si, in consecinta sa ne comportam cu ei ca atare si sa ne adaptam propriul nostru comportament la ceea ce sunt oamenii cu care lucram.


Fundatia unei bune comunicari, capacitatea de a asculta


“Pe termen lung, daca nu avem aceasta capacitate de a ne cunoaste in primul rand pe noi insine si apoi pe cei din jurul nostru, nu vom obtine maximum de la ei. “Intr-o echipa, fiecare este motivat de altceva, fiecare doreste sa obtina altceva. Definitia succesului poate diferi de la persoana la persoana”, considera fostul CEO Microsoft Romania.


In opinia consultantului, un manager care poate sa-si ajute membrii echipei sa-si atinga scopurile, poate conta pe ei pentru a putea a-si atinge si el obiectivele, succesul lui personal.


“Creeaza sentimentul ca toti sunteti in aceeasi barca, trageti in aceeasi directie”


Fostul CEO atrage atentia asupra faptului ca intr-o organizatie conteaza foarte mult sa-ti gasesti cativa “stalpi de incredere” pe care poti sa te bazezi si care sa genereze acel efect al bulgarelui de zapada pentru a crea starea de echipa. Conform acestuia, spiritul de echipa se castiga greu si se pierde repede.


“Te vei regasi atunci cand te vei pierde in serviciul umanitatii”


Intr-o abordare practica, “umanitatea” se transforma in organizatia pentru care lucrezi, in echipa in care te afli, sublinieaza consultantul.


Rationamentul acestuia se bazeaza pe interactiunea cu colegii din echipa, pentru autocunoastere. Prin autocunoastere, spune Hotaran,” un manager va reusi sa contribuie mai mult la activitatea organizatiei. Din acest punct de vedere, exista o legatura care transcede titlul de manager  Aceasta afirmatie este valabila si pentru membrii echipei”.


Biblia, primul manual de management


Cultura de management din Romania si din tarile Europei de Est are nevoie de schimbari majore, de un transfer de cultura, de valori noi intrucat interesul personal este cel care primeaza.


Exista multe companii romanesti, acele “one man show”, care isi limiteaza singure dezvoltarea. Fiecare dintre noi suntem legati de realitate prin sistemul nostru de perceptii”.


Fostul CEO Microsoft Romania sugereaza managerilor sa invete sa agreeze mai mult: “Criticati mai putin, intelegeti mai multe”.


 


Vezi si:


Silviu Hotaran la Business Adviser: Leadership-ul, intre prietenie si datorie la locul de munca


Silviu Hotaran Daca prima motivatie este banul nu este angajatul potrivit pentru echipa ta






Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2903 ori