Ce giganti domina lumea virtuala

Vineri, 11 Mai 2012, ora 19:00
1799 citiri
Ce giganti domina lumea virtuala

Lumea se invarte in jurul lor fiindca sunt companiile care au transformat criza in oportunitate. Giganti precum Starbucks, Pepsi si Nike au gasit moduri inovative de a folosi universul social-media pentru a-si imbunatati afacerile.

Iata care sunt "starurile" din social media, potrivit CNN Money:

Wal-Mart

Gigantul de retail are peste 15 milioane de fani pe reteaua sociala, iar secretul succesului a fost mentinerea unei permanente comunicari cu publicul. Promotiile zilnice lansate de companie primesc sute de "like-uri", iar o simpla intrebare postata de reprezentantii companiei, pe pagina de Facebook sau Twitter, atrage automat peste 10.000 de comentarii.

Dar compania nu este castigatoare doar fiindca are multi fani. Pagina sa corporativa ofera un echilibru intre anunturile despre promotii si interactiunea cu fanii.

Pepsi

Producatorul de bauturi carbogazoase ofera "Pepsi Deals"- reduceri celor 8 milioane de fani de pe Facebook, insa pagina sa serveste drept vehicul de marketing. Poti vedea poze cu produsele Pepsi, cani branduite sau fotografii inedite cu sticlele Pepsi.

Pagina ofera de asemenea spoturi publicitare si videoclipuri. De exemplu, un clip postat pe pagina Pepsi este "Dancing with the Stars.

Starbucks

Pagina de Facebook a retelei americane de cafenele este extrem de diferita de cea a site-urilor corporative, date fiind cele aproape 180.000 de persoane si aproape 30 de milioane de fani care interactioneaza cu compania pe Facebook.

Chiar daca nu vrei sa dai like paginii, vei putea vedea ofertele companiei, serviciile pe care acest gigant le ofera comunitatii, campaniile de responsabilitate sociala, in care Starbuck este implicata, si chiar si feedback-ul de la clientii nemultumiti.

De asemenea, daca dai like paginii, iti poti crea cardul Starbucks prin care poti trimite e-cadouri catre prietenii de pe Facebook.

Nike

"Familia" Nike isi face simtita prezenta pe Twitter reusind sa atraga 368.000 de follower-i pe Nike, dar si pe conturile de specialitate precum @NikeNYC sau @nikebasketball. Pe Facebook, Nike a reusit sa stranga 7.580.216 like-uri.

Conturile au scopul de a angaja fanii in conversatii cu reprezentantii companiei sau de a-i implica in diverse concursuri la care compania acorda promotii. Multitudinea de conturi Nike ajuta la "hranirea" nebuniei fanilor atunci cand o linie de adidasi noi sunt pe cale sa apara in magazine.

McDonald's

Cei 440.000 de fani ai lantului de restaurante fast-food sunt zi de zi la curent cu ofertele promotionale sau cu concursurile lansate de companie. Contul este plin de mesaje de promovare, cu oferte din meniu, insa administratorii nu se deranjeaza sa raspunda mesajelor de la clientii ingrijorati.

Contul motiveaza insa comunicarea fanilor prin oferirea unor cadouri gratuite. De asemenea, pe pagina de Facebook poti gasi toate evenimentele sponsorizate de McDonald's.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#companii social media, #pagina facebook pepsi, #campanii social media, #mcdonalds pagina Facebook , #Retele sociale