De ce IMM-urile sunt aproape inexistente in social media?

Luni, 16 Iulie 2012, ora 18:46
1953 citiri
De ce IMM-urile sunt aproape inexistente in social media?

Micile intreprinderi, fie ca vorbim de cele din Romania, Europa sau SUA, sunt ca si inexistente in social media, un mediu care nu presupune costuri mari, dar care poate genera rezultate mult mai eficient decat campaniile de promovare clasice.

Micile afaceri trec cu vederea peste faptul ca au nevoie sa fie prezente cat mai mult in social media. Clientii utilizeaza social media pentru a comunica, pentru cumparaturi, cercetare sau ca sa descopere lucruri noi, iar multe dintre acestea ajung sa devina o adevarata experienta mobila. Tot asa, antreprenorii ar trebui sa-si schimbe modalitatea prin care isi conduc afacerile si sa se axeze mai mult pe prezenta in retelele sociale, scrie Mashable.

Dezvoltare de continut si statistica in timp real

Intrebarea este "cum" vor face acest lucru? Conform unui studiu efectuat de Bozz&Company, alaturi de Buddy Media, majoritatea micilor afaceri nu utilizeaza corect serviciile si ustensilele din social media. Chris Vollmer, partener si lider la Bozz&Company, sustine ca afacerile, indiferent ca sunt mari sau mici, trebuie sa adopte strategia "celor trei": dezvoltarea de continut, managementul comunitatilor social media si date statistice in timp real.

Aceste capabilitati sunt in stransa legatura cu trei mari platforme sociale: Facebook, Twitter si YouTube. Atunci cand sunt utilizate corect, acestea iti ofera oportunitatea de a genera plus-valoare pentru afacere, prin cladirea unei relatii puternice si de durata cu consumatorii, prin intermediul retelelor sociale.

Bozz&Company a clasificat statisticile in patru niveluri de expertiza, de la activitatea in social media si pana la obiective strategice pentru afaceri. Majoritatea IMM-urilor:

Nivelul 1: Cercetare

Marketerii inteleg importanta marcii lor in social media. Ei stiu cati fani au, cati follow-eri, abonati, vizitatori si vizualizari si cate discutii au loc. Ei au vizibilitate in social media si stiu cand anume si in ce context marca lor este adusa in discutie de catre utiliatori.

Nivelul 2: Angajament

Cei din departamentele de marketing s-au mutat dincolo de contorizarea numarului de iubitori ai unui anumit brand. Ei arunca o privire in activitatile zilnice din numeroasele lor comunitati. Analizeaza motivele pentru care oamenii participa la astfel de comunitati, studiaza comportamentele din spatele unui comentariu si astfel intocmesc niste clasamente.

Nivelul 3: Sustinere

Departamentul de marketing poate identifica si incuraja comportamentul utilizatorului, care este asociat cu pasiunea pentru o anumita marca. Iar asta include statistici precum intentia de recomandare, nivelul de sesizare si activitatea de retrimitere a mesajului, comentarii si follow-uri per utilizator, nivelul de favorabilitate a marcii si consideratiile alaturi de preferinte.

Nivelul 4: Randamentul investitiilor

Companiile mai sofisticate cauta sa ajunga la obiective de business care se bazeaza pe statisticile lor adunate din prezenta pe retelele sociale. Majoritatea companiilor inca nu sunt pe deplin prezente la un astfel de nivel. De exemplu, doar 40% dintre IMM-uri au statistici care masoara randamentul investitiei pe baza unor indicatori de performanta precum intentia de cumparare, rate de conversie sau vanzari actuale.

Micii intreprinzatori trebuie sa aiba in minte faptul ca, prezenta in social media si continutul generat de ea reprezinta cheia catre succes. Ca sa obtina beneficii de pe urma prezentei pe retelele de socializare, micile afaceri trebuie sa genereze un continut cu care utilizatorii de social media sa se identifice. Nu este suficient sa ai o reclama sau o campanie pe retelele sociale, pentru ca asta nu inseamna ca, automat, oamenii vor si dori sa vorbeasca despre acest subiect.

#social media, #imm social media, #retele de socializare, #facebook, #twitter , #Retele sociale