Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

MySpace ataca Google News si Digg

MySpace ataca Google News si Digg
Cel mai popular site de retele sociale, MySpace, si-a lansat la finalul saptamanii trecute sectiunea de stiri, pe care utilizatorii le vor putea nota si comenta pe blogurile personale, atacand astfel suprematia Google in domeniul stirilor text online.

Noul portal de stiri, MySpace News, este o combinatie intre sistemul Google, care integreaza automat stiri provenind din mii de surse de pe Internet, si sistemul de votare a stirilor folosit de site-urile care integreaza informatii din jurnale personale, cum face Digg.com.

MySpace foloseste o tehnologie de integrare a stirilor dezvoltata de Newroo, o companie care a fost cumparata de proprietarul portalului de retele sociale, News Corp. Ca si Google sau America Online, MySpace News va integra stiri online din mii de surse, agentii de presa, televiziuni, radio, ziare, toate site-urile relevante care au continut in engleza.

Succesul Digg, care le permite utilizatorilor sa incarce stiri de pe propriile site-uri, dar si sa noteze stirile propuse de altii, a dus la lansarea mai multor site-uri de acest gen. Un exemplu este portalul Netscape, care a o functie similara pe linga optiunea de a descarca cunoscutul browser.

Voturile oferite de utilizatori fac ca pe prima pagina sa fie doar stirile cele mai interesant, astfel incat se considera ca sistemul este aproape imposibil de trisat. La fel se intampla si in fiecare categorie specifica, de exemplu Politica sau Sport. Cele mai votate stiri vor fi intotdeauna in capul paginii.

Responsabilii MySpace vor incerca sa castige bani cu reclamele inserate in sectiunea de stiri si in categoriile principale, oferind de asemenea posibilitatea cititorilor sa trimita stirile mai departe catre prieteni.

Venituri de jumatate de miliard de euro pentru MySpace News

Studiind evolutia Google News, analistii internetului considera ca MySpace poate conta pe venituri de 500 de milioane de dolari din reclama de anul acesta.

"Advertiserii sunt interesati de comunitatea puternica formata pe MySpace si cu ajutorul stirilor vor putea targeta mai direct acel gen de utilizatori de internet pe care ii vizeaza", a declarat Brian Norgard, fondator al Newroo, care a devenit acum director al MySpace News.

Oficialul a declarat ca vor fi integrate mai multe surse de stiri decat cele oferite de Google News, circa 4.500 in acest moment. Pe MySpace vor fi 25 de categorii de stiri, impartite in 300 de sub-categorii. Vor fi categorii aproape absolut noi pentru lumea media, precum informatii ecologiste, dar si binecunoscutele rubrici de gadgeturi, birfe despre vedete si asa mai departe.

Realizatorii site-ului au asigurat ca, desi actionarul principal este o companie de stiri, produsele media alre News Corp nu vor avea tratament preferential pe MySpace.


Bloombiz



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 736 ori