Trei modalitati de imbunatatire un traficului pe contul de Facebook

Miercuri, 11 Iulie 2012, ora 09:01
1956 citiri
Trei modalitati de imbunatatire un traficului pe contul de Facebook

V-ati intrebat vreodata de ce un anumit mesaj pe Facebook obtine o multime de "like-uri" si "share-uri" intr-o zi, dar urmatoarea postare nu mai reuseste sa atraga asa de multi vizitatori?

Facebook se intampla sa fie o imensa baza de date, iar multe companii active in social media nu stiu s-o utilizeze. Ceea ce nu realizeaza cei care se ocupa de activitatea din social media a companiilor este ca au la indemana o ustensila cat de poate de practica: Facebook Insight Dashboard.

Acest serviciu masoara datele din pagina de utilizator, fie ca esti persoana fizica sau juridica, si poate fi usor de gestionat, odata ce te familiarizezi cu inficatorii-cheie.

Iata o trecere in revista a celor de la Entrepreneur.com a celor trei domenii in care majoritatea oamenilor nu stiu ca exista o statistica si mai ales n-au invatat cum s-o foloseasca in mod eficient:

Urmareste "utilizatorii angajati" pentru a optimiza tipurile de postari

Nu ghici care sunt postarile la care fanii tai vor raspunde, in schimb, incearca sa le masori pe cele mai populare. Intra pe "Insights" si apasa pe pictograma "Cronologie", dupa care selecteaza "View Insights" din meniul principal. Dupa aceea, dai pagina in jos pana ajungi la diagrama cu numarul de afisari la fiecare postare.

Dupa ce ai verificat masuratorile de audienta, incearca sa vezi asemanari intre cele mai populare si cele mai putin populare postari, iar apoi noteaza ce a mers si ce nu a mers. De exemplu: Ai pus o intrebare convingatoare? A fost scurta, lung, da/nu? Am inclus o imagine sau un videoclip scurt. Am primit peste 1.500 de utilizatori angajate pe un singur film scurt, dar mai putin de jumatate ca numar de pe alte posturi? Mesajele au fost scurte sau lungi? Au fost de divertisment sau informative?

Monitorizarea traficului de la surse externe

Pentru ca pagina de Facebook sa devina interesanta, este evident ca are nevoie de cat mai multi vizitatori, insa multi dintre noi uita ca intregul site Facebook reprezinta un vehicul de trafic, nu doar propria pagina. Pentru a afla originea vizitatorilor, du-te la "Insights" si da pagina in jos pana ajungi la sectiunea "Referenti Externi", chiar in josul paginii. Acolo o sa gasesti o lista cu site-urile si cu numarul de utilizatori venit de la fiecare in parte.

Daca traficul extern este scazut, incercati urmatoarele:

Optimizare pentru Google. Incearca sa ai un profil cat mai complet, folosind cuvinte cheie bogate in informatii care sa ajute utilizatorii Google sa te gaseasca, pe tine sau serviciu ori produsul pe care-l reprezinti.

Promoveaza-ti pagina din alte site-uri, bloguri, site-uri de teleconferinta, pentru ca toate te pot promova extraordinar d ebine. De exemplu, de cate ori are loc un seminar online, poti invita cat mai multe persoane sa participe la discutii.

Include icon-uri sociale si butoane de actiuni de pe site-ul sau blog-ul tau, pentru ca iti usurezi interactiunea cu oamenii.

Fii atent la nivelul de audienta al celor mai citite postari

Este o masura prin care poti afla cat de multi oameni, intr-un anume interval de timp, au intrat pe pagina ta pentru o anumita postare. Reprezinta o buna modalitate de a-ti masura succesul pe Facebook, dar si o modalitate de a-ti imbunatatii postarile prin asumarea comentariilor critice.

Este, de asemenea, o masura prin care poti contoriza cati oameni au vazut profilul tau in urma unei povesti afisate pe pagina ta de catre un prieten. In fond, o noua poveste inseamna un nou "like", deci inca un vizitator castigat.

#retele sociale, #social media, #Reteaua Facebook, #pagina de Facebook , #Retele sociale