Internshipurile, metoda de recrutare

Luni, 26 Mai 2008, ora 14:19
1893 citiri
Internshipurile, metoda de recrutare

Companiile de pe piata locala incep sa foloseasca tot mai mult stagiile de practica in cadrul firmei ca o metoda de recrutare, in conditiile in care le este tot mai greu sa gaseasca oamenii potriviti.

In Romania, internshipurile sunt de-abia la inceput, prin comparatie cu situatia din vestul Europei, unde aceste programe fac parte din sistemul de educatie, realizand legatura fireasca intre educatia teoretica si joburile practice, potrivit lui Gerdwin Lammers, director executiv al Camerei de Comert Olandezo-Romana, prezent in cadrul primului targ de internshipuri din Romania.


"Internshipul nu este foarte bine reglementat legislativ in Romania - pentru studentii care vin la noi pe perioada verii, trebuie sa incheiem contracte de munca pe termen limitat", spune Cosmina Nicolau, manager comunicare resurse umane pentru lantul de retail Carrefour Romania. Compania are pentru aceasta vara circa zece pozitii de internship deschise pentru diverse domenii gen resurse umane, management comercial, achizitii. De asemenea, in prezent, Carrefour pregateste 200 de manageri de raion stagiar, in incercarea de a-si forma propriii specialisti care vor fi angajati in companie. 

Producatorul de tigarete Phillip Morris ofera pe perioada vacantei 13 internshipuri pe domeniile resurse umane, vanzari, marketing, IT, productie si finante, cele mai multe fiind pe vanzari, IT si finante. "Tintim in principal studentii din anul patru si proaspeti absolventi pentru a-i putea angaja dupa terminarea internshipului", spune Mirela Mirea, HR generalist support functions Phillip Morris Romania.


BRD Societe Generale Romania isi propune, de asemenea, sa pastreze in cadrul companiei tinerii care dovedesc ca au potential. "Ritmul de lucru din firma este ridicat, si in general rezista cei mai buni. Invatamantul romanesc nu a invatat inca sa imbine teoria cu practica", a declarat Paula Savin, supervizor HR.