Zynga vrea sa isi lanseze propria retea sociala

Miercuri, 27 Iunie 2012, ora 13:21
1690 citiri
Zynga vrea sa isi lanseze propria retea sociala

Zynga a dezvaluit marti ca intentioneaza sa lanseze o retea sociala numita "Zynga with Friends", incercand sa se desprinda de relatia sa de lunga durata cu Facebook.

Compania Zynga, care de cateva luni se confrunta cu o scadere a valorii actiunilor sale pe bursa, a anuntat ca noua retea va permite o conexiune intre jucatori si competitorii lor, fiind disponibila pentru toti utilizatorii, indiferent vdaca acestia joaca de pe dispozitive mobile sau PC-uri, potrivit Reuters.

Trasaturile si serviciile noii retele au ca scop cresterea numarului de utilizatori ai jocurilor create de Zynga si stabilirea unei comunicari intre acestia, spun oficialii companiei.

Zynga va oferi si instrumente de programare pentru a-i ajuta pe dezvoltatori sa isi expuna online jocurile bazate pe propriul sau software. Va fi promovat astfel un "ecosistem" Zynga prin intermediul caruia va fi extinsa lista sa de jocuri, in afara de cunoscutele Farmville si Zynga Poker.

In ciuda anuntului privind lansarea retelei, actiunile Zynga au scazut cu 5% marti, ceea ce dovedeste ca increderea investitorilor este in continuare scazuta.

Zynga a anuntat lansarea FamVille 2, un sequel al faimosului sau joc, si Matching with Friends, care va fi adaugat unui grup de jocuri create pentru smartphone care includ si popularul Words with Friends.

"Una dintre temeri este ca intreaga idee a jocurilor in retea pare sa isi piarda puterea intr-un sens", a spus Paul Verna, analist de jocuri la eMarketer. "Nu par sa ramana prea multe perspective de crestere, iar ideea lansarii unui alt joc din gama Ville - FarmVille 2 - nu este un lucru atat de interesant pentru investitori".

Relatia dintre Zynga si Facebook

Lansarea unei retele de catre Zynga a starnit o serie de speculatii legate de viitorul parteneriatului sau cu Facebook. 15% din veniturile inregistrate de Facebook in primul trimestru al acestui an se datoreaza taxelor ce provin de la Zynga. Cele doua companii au confirmat recent ca Facebook a inceput sa isi expuna reclamele in cadrul jocurilor Zynga, care au 290 milioane de utilizatori.

Facebook se apropie de un miliard de utilizatori, numar care reprezinta un sprijin esential pentru promovarea jocurilor Zynga su ii ofera companiei o pozitie dominanta in industria jocurilor. Analistii insa considera ca Zynga trebuie sa isi castige o independenta mai mare fata de Facebook, pentru a sustine cresterea companiei.

Facebook a emis un comunicat de presa in care a precizat ca nu exista nici o ingrijorare fata de anuntul facut de Zynga. Si oficialii Zynga au subliniat faptul ca lansarea propriei retele sociale nu ameninta in nici un fel relatia pe care o are aceasta companie cu Facebook.

Zynga vrea sa creasca numarul utilizatorilor din retelele mobile

Zynga a anuntat ca incearca sa stimuleze si cresterea numarului de utilizatori din retelele mobile, prin lansarea unui dispozitiv wireless care va deveni o componenta esentiala in domeniul jocurilor in retea. In acest scop, Zynga a achizitionat dezvoltatorul de jocuri OMGPOP in luna martie, in schimbul sumei de 183 milioane de dolari.

Zynga va colabora si cu dezvoltatorul de jocuri Atari SA.

#Zynga retea sociala, #Zynga parteneriat Facebook, #Zynga lansare retea sociala, #industria jocurilor in retea, #Zynga investitii , #Jocuri