Softul care recunoaste varsta intra in arsenalul publicitarilor

Miercuri, 04 Aprilie 2012, ora 08:31
1573 citiri
Softul care recunoaste varsta intra in arsenalul publicitarilor

Utilizatorii de internet s-au obisnuit cu ideea ca activitatea lor in mediul online este monitorizata de softuri care incearca sa le ofera reclama targetata. Cu toate acestea, putini sunt cei care stiu cat de evoluat este acest sistem de targetare.

De exemplu, firmele de publicitate vor putea identifica in curand si varsta utilizatorilor, cu ajutorul fotografiilor, potrivit TechnologyReview.com.

Acest lucru va fi posibil cu ajutorul Face.com, pe care site-urile sau aplicatiile il pot folosi pentru a numara persoanele care apar intr-o fotografie, genul si relatia dintre ele. Incepand din aceasta saptamana, Face.com va include si serviciul de detectare a varstei persoanelor din fotografii.

"Ne trimiti o fotografie cu o persoana, iar noi iti trimitem inapoi o estimare a varstei", explica Gil Hersch, CEO si cofondator Face.com. Pentru a putea folosi serviciul, programatorii utilizeaza la randul lor un software prin care trimit fotografii catre Face.com si primesc inapoi rezultatele.

Publicitarii, cei mai interesati de sistem

"Mai multi clienti ne-au spus deja ca sunt interesati de serviciul nostru de detectare a varstei, iar eficientizarea publicitatii este una din aplicatiile serviciului nostru. Unele firme de publicitate folosesc deja sistemul de detectare a sexului pentru a afisa reclame targetate", a adaugat Hersch.

Aproximativ 45.000 de programatori folosesc in momentul de fata serviciile Face.com, procesand aproximativ un miliard de fotografii pe luna, potrivit lui Hersch.

Cu toate acestea, anumite tipuri de fotografii reprezinta o provocare pana si pentru sistemul avansat de detectare al Face.com.

"Vedetele tind sa arate mai tinere decat oamenii obisnuiti, insa depinde si de modul in care oamenii stabilesc varsta unei persoane, pentru ca ne-am bazat pe acest lucru, atunci cand am construit sistemul", a declarat seful de la Face.com.

El a spus ca aproximarea facuta de sistem este satisfacatoare, mai ales ca si publicitarii lucreaza cu grupe de varsta.

#publicitate targetata, #soft publicitate targetata, #soft recunoastere faciala , #Software nou