Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Pasajul de la Piata Presei Libere a primit unda verde. Cum arata proiectul de 14 milioane de euro Foto

Pasajul de la Piata Presei Libere a primit unda verde. Cum arata proiectul de 14 milioane de euro Foto


Primaria Capitalei va plati aproximativ 14 milioane de euro pentru pasajul de la Piata Presei, al carui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) a fost aprobat de municipalitate miercuri. Proiectul, considerat util de edilul-sef al Capitalei, are ca scop fluidizarea traficului in zona de nord a Bucurestiului, dar a starnit indignarea mai multor ONG-uri care sustin ca reprezinta "bani cheltuiti prost".

Primarul general Sorin Oprescu a spus ca lucrarile vor incepe in cel mai scurt timp si ca, dupa obtinerea autorizatiei de construire, "probabil intr-o saptamana", bucurestenii vor vedea cum se organizeaza santierul in partea de nord a Capitalei.


Macheta Pasajului de la Piata Presei

Constructorul licitatiei a fost deja selectionat, fiind vorba despre societatea Apolodor SA, controlata de omul de afaceri Radu Ouatu. Lucrarile ar trebui sa dureze 10 luni, mentioneaza reprezentantii primariei, adaugand ca soferii vor putea circula in zona, pe toata durata constructiei pasajului.

Intrarea in pasaj se va face pe directia Soselei Bucuresti-Ploiesti spre Bulevardul Kiseleff, iar iesirea, pe Bulevardul Kiseleff, dar si pe bulevardul Marasti. Pasajul va avea o lungime de 550 de metri si va incepe pe portiunea din zona Fantana Miorita si Piata Presei Libere pe Sos. Bucuresti - Ploeisti, acesta urmand sa se desparta sub forma literei "y" sub intersectia de la Piata Presei.


Macheta pasajului de la Piata Presei

Zona analizata si reglementata prin PUZ este cea a intersectiei dintre bulevardul Poligrafiei - Soseaua Bucuresti-Ploiesti - Soseaua Kiseleff - bulevardul Marasti.

Problema traficului din Nord, rezolvata?

Seful Directiei de Infrastructura si Sistematizarea Circulatiei din Primaria Capitalei, Ion Dedu, a aratat ca este vorba despre un proiect care rezolva problema circulatiei din nodul de la Piata Presei Libere si ca acest pasaj a fost gandit astfel incat sa aiba minime interventii asupra mediului, dar si asupra zonei cu o valoare arhitecturala crescuta.


Vedere din satelit a proiectului/ Sursa foto: stiri.rol

"Este un proiect care rezolva problema din nodul de circulatie din Piata Presei Libere, atat pentru etapa actuala, cat si pentru etapa viitoare, cand Bulevardul Poligrafiei se va dezvolta pana in zona Soselei Odaii si va conecta, practic, zonele de dezvoltare din Otopeni si Mogosoaia", a spus Ion Dedu, care a aratat ca, desi arterele de circulatie care ajung in Piata Presei au capacitatea necesara unui trafic intens, avand cate patru benzi pe sens, ele intra intr-un "nod care nu are capacitate de preluare".


Vedere de anssamblu a Pietei Presei Libere

Reprezentantul municipalitatii a mai aratat ca a fost propusa o solutie care afecteaza la minim zona, acest pasaj fiind unidirectional si cu doua iesiri, respectiv catre bulevardele Kiseleff si Expozitiei.

"Pasajul va fi unidirectional, si nu bidirectional, cum era prevazut initial, si va avea doua iesiri, una catre bulevardul Kiseleff si o alta catre bulevardul Expozitiei, aceasta fiind unica solutie ce rezolva problema traficului in acea zona", a mai spus Dedu, potrivit caruia cele mai recente studii au fost facute in ultimele zile, cand traficul, desi este redus pe perioada vacantei, nu este fluent.

Util pentru Primarie, inutil pentru ONG-uri

Acestui proiect i s-au opus, de cand a fost anuntat, mai multe ONG-uri, care au argumentat ca acest pasaj incurajeaza traficul in centrul Bucurestiului, agreseaza mediul si patrimoniul din zona si are costuri ridicate.

Vicepresedintele Eco Civica, Dan Trifu, a aratat ca realizarea acestui pasaj incurajeaza traficul spre centrul Bucurestiului, lucru ce a dus la monitorizarea Capitalei de catre organisme internationale, din punct de vedere al calitatii mediului.

"Cu fiecare pasaj pe care il facem, coada de masini se muta spre centrul Capitalei. Cu cat este mai promovat traficul spre centrul Capitalei, cu atat liniile RATB care circula acolo sunt mai goale. Deci pierdem de doua ori. Avem si poluare, avem si linii nerentabile ale RATB", a spus Trifu, conform Mediafax.


Proiectul pasajului. Sursa foto: nasul.ro

"Pasajul este inutil din punctul de vedere al traficului, pentru ca in alte capitale europene circulatia pe artere similare si la ore de varf este cu mult mai intensa si cozile la semafoare sunt mult mai lungi, agreseaza patrimoniul, fiind compromisa valoarea de artera a bulevardului Kiseleff si perspectiva catre Arcul de Triumf, si agreseaza mediul, pentru ca propune defrisarea plantatiei inalte de pe Kiseleff", a declarat Roxana Wring, reprezentanta Asociatiei Pro.Do.Mo, citatata de Mediafax.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3325 ori