Subiectul locurilor de parcare din Bucuresti se amplifica, fapt ce l-a determinat pe primarul Sorin Oprescu sa recunoasca faptul ca problema parcarilor este "acuta", dar sustine ca poate fi rezolvata.
Cu toate acestea, punctul de plecare este unul descurajator: 1.706.135 de soferi trebuie sa isi parcheze masinile pe 188.090 locuri de parcare de resedinta si publice, existente in Capitala, cu o medie de noua masini pe un loc de parcare. Cum in Bucuresti sunt inmatriculate 1.206.135 de autoturisme, la care se adauga alte 500.000 de masini care tranziteaza zilnic Bucurestiul, noaptea raportul este de aproape sase masini pe un singur loc de parcare.
Pe de alta parte, autoritatile locale au gasit cateva solutii: construirea de parcari tip bloc, transformarea arterelor secundare in strazi cu sens unic si parcari subterane pentru zonele centrale, scrie Cotidianul.
"Vrem sa construim parcari de resedinta tip bloc. Pana la sfarsitul anului 2009 vom finaliza primele 21 de parcari supraetajate pe structura metalica usoara. Investitia este estimata la 100 de milioane de euro. Fiecare parcare etajata va putea prelua aproximativ 200 de masini", sustine Sorin Oprescu.
Totodata, 700 de strazi secundare, cu cate o banda pe sensul de mers, vor fi transformate anul acesta in strazi cu sens unic, o banda urmand sa fie transformata in parcare de resedinta.
Pentru a elibera banda intai a bulevardelor, autoritatile locale vor sa construiasca parcari subterane. Numai ca un loc de parcare construit sub pamant costa cat o garsoniera sau cat un apartament cu doua camere dintr-o zona buna a Bucurestiului.