Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Autostrada lui Oprescu a fost abandonata in 2006 pentru ca nu putea fi construita

Autostrada lui Oprescu a fost abandonata in 2006 pentru ca nu putea fi construita
Proiectul autostrazii suspendate, pe care primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat ca il viseaza si noaptea, a fost abandonat in 2006 pentru ca nu putea fi pus in practica. Specialistii Ministerului Transporturilor sustin ca mult mai oportuna este construirea unei noi linii de metrou usor.


Autostrada dorita de edilul-sef ar urma sa traverseze Capitala si sa contribuie la descongestionarea traficului sufocat din pricina numarului mare de masini.  



Fostul primar al Capitalei, Adriean Videanu , spune ca ideea autostrazii peste Bucuresti nu poate fi pusa in practica. "A existat un proiect, in 2006, al unei autostrazii suspendate prin Bucuresti, facut de niste rusi , dar acesta a fost abandonat pentru ca nu putea fi pus in practica", a declarat, pentru NewsIn, Adriean Videanu.



Recent, in cadrul unei sedinte a Consiliului General al Muncipiului Bucuresti, Sorin Oprescu a afirmat ca ideea unei autostrazi suspendate nu este numai a lui, ci a reprezentat o preocupare si a predecesorilor lui. Primarul Capitalei a specificat faptul ca a cerut proiectul pentru a-l restudia.



Viceprimarul general, Razvan Murgeanu, care a ocupat aceasta functie si in mandatul lui Videanu, spune ca proiectul expertilor rusi propunea o sosea suspendata care sa mearga pe deasupra liniilor de tramvai. "Sunt bulevarde unde o astfel de constructie se preteaza, dar pentru alte artere apar probleme care nu pot fi rezolvate", explica Murgeanu.



Principala problema identificata de specialistii in domeniu este cea a distantei dintre soseau suspendata si blocurile din apropiere. Din cauza ca unele bulevarde sunt inguste, soseaua suspendata ar trebui sa treaca foarte aproape de blocuri. Ar aparea, astfel, problemele mari legate de zgomot, care nu vor putea fi atenuate in totalitate de panouri antifonice. In plus, masinile vor produce trepidatii care ar afecta structurile de rezistenta a locuintelor.



O alta problema identificata de specialisti este cea a pilonilor de rezistenta a soselei, care prin dimensiunea lor, pot restrange spatiul pentru arterere de dedesubt. "O propunere mai buna ar fi aceea a construirii unei sosele suspendate peste calea ferata de pe langa soseaua de centura", considera viceprimarul general.



Surse din Ministerul Transporturilor spun ca proiectul privind construirea unei linii de metrou usor intre Gara de Nord si Otopeni, initiat de institutia condusa de Ludovic Orban, este singurul viabil. "In plus, acest proiect ar fi si mult mai ieftin si mai usor de pus in practica decat o autostrada suspendata", spun sursele citate.



Potrivit Ministerului Transporturilor, noua linie de metrou usor costa 205 milioane de euro, fara TVA, si ar urma sa aiba lungimea de 19 kilometri.



Solutia metroului usor si-a demonstrat, de altfel, eficienta pe linia de tramvai 41. Aceasta face legatura intre zona Ghencea si nordul Capitalei, reusind descongestionarea traficului, in mare masura, pe traseul Drumul Taberei - Militari - Crangasi - Turda - Piata Presei Libere.



In prezent, in Bucuresti sunt inregistrate peste 1,2 milioane de autoturisme, iar pana in 2010 numarul acestora este estimat sa creasca la 1,47 milioane, potrivit Brigazii de Politie Rutiera. Numarul mare de masini este, de altfel, principala cauza a frecventelor blocaje in trafic, in special in intervalele orare 7.00-10.00 si 16.00-19.00.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1093 ori