Realitatea TV isi va schimba grila din 2011 si va deveni "o televiziune sobra"

Marti, 26 Octombrie 2010, ora 15:02
1537 citiri
Realitatea TV isi va schimba grila din 2011 si va deveni "o televiziune sobra"

Realitatea TV isi va schimba grila de programe din 2011, pentru a deveni "o televiziune sobra, de tip BBC", in contextul in care postul trebuie sa-si recastige echidistanta si echilibrul, a declarat, marti, in sedinta CNA, Stelian Tanase, care, de la 1 noiembrie, va fi directorul canalului, potrivit Mediafax.

S.C. Realitatea Media SA din Bucuresti a solicitat Consiliului National al Audiovizualului (CNA) prelungirea licentei audiovizuale pentru postul Realitatea TV. CNA analizeaza, in sedinta de marti, solicitarea Realitatea Media SA.

In acest context, la sedinta CNA au fost prezenti: Sorin Freciu - presedintele Consiliului de Administratie al Realitatea-Catavencu, Sorin Enche - director general Realitatea Media, Stelian Tanase - directorul postului Realitatea TV, incepand cu 1 noiembrie si Mihai Tatulici - realizator.

Potrivit lui Stelian Tanase, postul de stiri Realitatea TV va fi repozitionat de la inceputul anului 2011, astfel incat sa-si clarifice "regulile de joc" si sa aplice strict regulile BBC.

El a mai spus ca spera ca, intr-un an, Realitatea TV sa faca tranzitia la High Definition, mizand si pe investitia pe care o va face noul management al societatii Realitatea Media SA, asigurat de Asesoft.

"Incercam sa repozitionam postul, sa-l asezam, in contextul in care dumneavoastra il cunoasteti foarte bine si noi il cunoastem foarte bine", a spus Stelian Tanase.

"Din cauza contextului in care suntem, credem ca ar trebui sa facem o clarificare a regulilor de joc, atat in interiorul postului, cat si a postului in raport cu media si opinia publica si conventia noastra este ca sa aplicam strict regulile BBC, pentru ca trebuie sa facem putina ordine, putina curatenie, sa asezam putin lucrurile mai limpede, pentru ca adesea procedurile, regulile si normele au fost uitate in aceasta goana dupa audienta, care este intr-adevar teribila, este o presiune a publicului", a afirmat Tanase.

"Cred ca trebuie recastigata o echidistanta, un echilibru, o sobrietate, pe care postul le-a avut alta data si cu care a facut succes, pe care le-a parasit, din pacate (...) Ne vom repozitiona in piata de media, incercand sa oprim acest fenomen, din punctul de vedere al statiei, de canibalizare in spatiul public, care nu ne este deloc placut, dar in care si noi am fost prinsi, in cursa pentru audiente, dar si din cauza contextului politic pe care il cunoasteti.

Sper sa putem sa parasim aceasta directie, pentru ca trebuie sa vrea si publicul, sa doreasca o televiziune sobra, de tip BBC. Vom vedea care va fi si reactia publicului", a spus Stelian Tanase, precizand ca noua grila a postului va fi vizibila din ianuarie - februarie 2011.

"Ne propunem ca, pana la urmatoarele campanii electorale, postul sa fie suficient de pozitionat, ca sa nu poata fi folosit si sa joace un rol echilibrat, pozitiv, sobru, corect (...) Nu este usor, pentru ca avem o anumita imagine publica de care toti suntem nemultumiti si pe care o discutam zilnic in toti termenii posibili. Suntem profesionisti si solutii avem, mai ales in noul context, sper sa putem sa facem acest lucru fara niciun fel de ingerinte", a spus Tanase.

El a mai spus ca postul Realitatea TV isi va pastra formatul.

"Trebuie mai multe stiri si mai putine talk-show-uri (...) Vom incerca sa extindem temele din care vom oferi stiri publicului, pentru ca acum suntem intr-un culoar foarte ingust, care inseamna politica (...) In weekend, vrem sa oferim o grila de weekend, va fi un producator general care se va ocupa numai de programele de weekend. In timpul saptamanii vom fi conectati la stirile saptamanii. De trei ori vom schimba fata stirilor. Vom avea formate diferite. Va fi o regula in statie, ca numarul invitatilor nu se vor repeta pe un numar de zile", a spus Tanase, precizand ca va incerca sa aduca si oameni noi la Realitatea TV.

Totodata, Stelian Tanase a spus ca Realitatea TV "poate privi spre viitor", datorita noului parteneriat cu Asesoft.

"Compania Realitatea Media a semnat un contract de management cu grupul Asesoft, care va asigura managementul de business al organizatiei. Asta inseamna ca ei voi aproba de acum incolo proiectele de dezvoltare, bugetele operationale, propuse de noi, si vor verifica si resursele financiare ca sa indeplinim lucrurile pe care ni le propunem. Avem o noua interfata, aceasta companie de management, care substituie oarecum in mare parte relatia cu patronatul si toata zona de business", a spus, la randul sau, Sorin Enache, directorul general al Realitatea Media.

La randul sau, Sorin Freciu, presedintele Consiliului de Administratie al grupului Realitatea-Catavencu, a precizat ca intre Realitatea Media si grupul Asesoft s-a semnat un contract pe o perioada de cinci ani.

"Am participat la negocieri si am semnat acest contract de management si nu s-a discutat despre schimbarea de actionariat. Nu este un contract gratuit, prin care managerul vine cu bani de acasa si nu primeste nimic. Mi-a spus ca are acces la finantare si este rasplatit pentru asta. In contract este prevazut ca 80% din profiturile realizate se intorc la Asesoft.

Daca tragem o linie astazi, cele patru produse la care facem referire - Realitatea TV, The Money Channel, Realitatea FM si Radio Guerrilla - sunt pe break-even sau chiar pe un usor profit, in cazul Money Channel. Aveam nevoie de acces la finantare", a explicat Sorin Freciu.

Realitatea TV este prima televiziune de stiri din Romania, lansata in anul 2001 si detinuta initial de Silviu Prigoana.

Televiziunea a fost preluata de o societate controlata de omul de afaceri Sorin Ovidiu Vantu in anul 2003.

Decizia de autorizare initiala a postului Realitatea TV fost data de CNA in 30 octombrie 2001, fapt pentru care licenta audiovizuala a postului Realitatea TV expira pe 30 octombrie 2010.

Formatul postului este informativ, cu difuzare in intervalul 00.00 - 24.00, potrivit dosarului depus la CNA.

Realitatea TV va difuza programe productie proprie - 80% si productii audiovizuale ale altor producatori - 20%. Grila postului va cuprinde: programe informative - 65%, programe educative - 5%, culturale - 5%, filme - 5% si publicitate - 20%.

 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
YouTube își continuă campania împotriva extensiilor de tip Adblock. Ce măsură a luat compania
YouTube își continuă campania împotriva extensiilor de tip Adblock. Ce măsură a luat compania
Google a anunțat recent o actualizare a termenilor de utilizare pentru platforma YouTube, care interzice explicit folosirea aplicațiilor terțe ce facilitează blocarea reclamelor. Această...
#televiziune format stiri realitatea asesoft grila , #stiri Sorin Ovidiu Vantu