Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Fotbalul ca afacere de succes

Fotbalul ca afacere de succes


Recentele lovituri financiare date de Steaua prin vanzarea la Anderlecht a doi fotbalisti exponentiali, Nicolae Stanciu si Alexandru Chipciu, pe o suma totala de aproximativ 11 milioane de euro, plus alte bonusuri de aproape 2 milioane de euro, in functie de performantele jucatorilor, au acreditat ideea ca sefii clubului din Capitala stiu sa transforme fotbalul intr-o afacere profitabila.

Daca luam in calcul si banii pe care Steaua i-a luat in ultimii ani gratie participarii in cupele europene - premii acordate de UEFA, drepturi de televizare si vanzare de bilete - se poate spune ca vorbim despre o societate profitabila. Steaua a stiut sa profite de capitalul de imagine acumulat gratie in special prezentei in cupele europene si a facut o afacere lucrativa cu Anderlecht, asa cum reusise mai inainte si cu alte cluburi, cand i-a vandut pe Bogdan Stancu (Galatasaray), Florin Gardos (Southampton) sau Vlad Chiriches (Napoli).

Datele problemei se vor schimba insa in urmatorii ani, cand drumul catre cupele europene va fi mult mai greu, conform noului proiect al UEFA, care vine in sprijinul fotbalului puternic. In momentul de fata, Steaua nu da semne ca isi va adapta strategia la exigentele Vestului, nefiind dispusa sa investeasca serios in aducerea de jucatori de valoare care sa-i creasca sansele la succesul pe plan european. Cand investesti de trei ori mai putini bani decat cei incasati din vanzarea de jucatori, inseamna ca va exista inevitabil un decalaj valoric intre echipa pe care ai avut-o si cea pe care o construiesti.

N-ar fi rau ca Steaua sa ia exemplul lui Leicester City, echipa care a dat peste cap toate predictiile specialistilor in pariuri sportive, castigand sezonul trecut titlul in Premier League. Performanta a facut ca in conturile clubului sa intre 115 milioane de euro, premiu acordat campioanei, in vreme ce ofertele pentru jucatorii exponentiali care au participat la acest succes memorabil au inceput sa curga.

Conducerii Vulpilor i-ar fi fost foarte usor sa vanda, mai ales ca jucatorilor le crescuse pretul foarte mult gratie peformantei obtinute, insa a inteles ca succesul financiar nu poate fi perpetuat decat prin rezultate notabile, astfel ca a facut tot posibilul ca jucatorii sa fie pastrati. Doar internationalul francez N'Golo Kante a fost convins de Chelsea sa vina pe Stamford Bridge, in rest Leicetser a stiut sa gestioneze situatia prin oferirea unor noi contracte substantial marite propriilor jucatori. Mai mult, a reusit sa aduca inca sase fotbalisti pentru a-si intari lotul, printre acestia numarandu-se si prolificul atacant al lui Sporting Lisabona, Islam Slimani, pentru care Leicester a platit nu mai putin de 30 de milioane de euro.

Strategia clubului este aceea de a profita la maximum de pe urma succesului din sezonul trecut si de a construi in continuare o echipa capabila de noi performante. Nu trebuie decat sa vedem ca echipa antrenata de Claudio Ranieri a obtinut deja doua victorii in Liga Campionilor, competitie sinonima cu bogatia, pentru a ne da seama ca Leicester are un model de business bine ancorat in realitatea moderna. Doar din prezenta in Champions League, clubul va primi un bonus de calificare de 13 milioane de euro, la care se adauga aproximativ 40 de milioane de euro din drepturile de televizare. Nu punem la socoteala banii pe care ii va lua pentru fiecare victorie in parte sau pentru prezenta in fazele superioare ale competitiei. Asadar, Steaua, sau oricare alt club din Romania, trebuie sa inteleaga ca doar performanta la nivel european reprezinta calea catre profit.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 937 ori