Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Ce ar mai putea salva compania Sony?

Ce ar mai putea salva compania Sony?


Sony trece printr-o perioada grea. Agentiile de evaluare financiara Fitch si Moody's au retrogradat ratingul Sony la "junk", iar Standard &Poor's a avertizat ca va lua, curand, aceeasi decizie. In acelasi timp, compania japoneza si-a anuntat planurile de restrangere a afacerilor din segmentul smartphone.

Sony a anuntat, vineri, pierderi de 1,2 miliarde de dolari in al doilea trimestru al anului fiscal si a confirmat ca se asteapta la pierderi de 2,1 miliarde dolari pentru intregul an fiscal, scrie Money CNN.

De la preluarea functiei de CEO la Sony in 2012, Kazuo Hirai a luat o serie de masuri, printre care vanzarea diviziei de PC-uri Vaio si reducerea numarului de angajat cu cateva mii, in incercarea de a restructura rapid compania.

Acestea sunt modificari pe care investitorii le-au asteptat. Dar pana acum, CEO-ul are prea putine realizari cu care se poate lauda.

Ce a fost si ce a ajuns

Situatia din prezent este intr-un contrast puternic cu zilele de glorie ale Sony.

Walkman-ul a revolutionat modul in care oamenii asculta muzica, iar Chromatron si Trinitron au adus televizorul color in radul maselor. In prezent, compania incearca sa se desprinda de trecut si sa gaseasca noi produse care sa o revigoreze.

In Tokyo, un oficial Sony a prezentat un dispozitiv electronic de dimensiunile unui card bancar, proiectat pentru a inlocui portofelul plin de carduri sau de numerar.

Dispozitivul se conecteaza la un smartphone si permite utilizatorilor sa cumpere cu usurinta bilete de tren sau gustari de la magazine.

De asemenea, dezvolta si "SmartEyeglass", o pereche de ochelari despre care compania spune ca va actiona ca un al doilea ecran al telefonului si ca ar putea incorpora si tehnologia de recunoastere faciala.

Criticile aduse acestor produse sunt obisnuite - Alibaba si Apple au deja aplicatii pentru plati, iar Google Glass sunt deja pe piata. Deci, ce este revolutionar in oferta Sony?

Pe ce se va baza Sony

Sony se va baza pe punctele sale forte dovedite, inclusiv pe consola PlayStation si divizia de inalta calitate audio. Studioul de la Hollywood al companiei este in forma buna, la fel ca si diviziile sale de imagistica si de finante.

Insa poate Hirai sa accelereze schimbarile si sa raspunda criticilor sai, printre care se numara si Dan Loeb de la Third Point? Loeb a cerut CEO-ului Sony o restructurare mai profunda a companiei, inclusiv renuntarea la diviziile de film si muzica.

Iar analistii spun ca trebuie facut ceva.

"In categoria produselor de inalta calitate, (cei de la Sony - n. red) au o marca puternica, recunoscuta mai ales pe piata japoneza. Dar la nivel global, din pacate, nu", sustine Makiko Yoshimura, un analist la Standard and Poors. "Este foarte greu pentru a mentine competitivitatea tehnologiei. Este o provocare foarte dificila."

O vizita in Akihabara, faimosul cartier specializa in electronice din Toyko, dezvaluie dificultatile cu care se confrunta Sony. Hirroki Ueno, un tanar japonez din categoria "gulerelor albe", tine in mana un iPad in timp ce-si spune parerea celor de la CNN.

"Sony nu pare sa fie gata sa dezvolte noi produse, cum faceau pana acum", spune Ueno. "Si se pare ca nu au facut prea multe in ultimii 10 ani."

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1168 ori