Strategiile companiilor aeriene, afectate de noi intarzieri in proiectul A380

Miercuri, 04 Octombrie 2006, ora 14:14
993 citiri

Companiile aeriene internationale sunt obligate sa isi revizuiasca planurile de dezvoltare, dupa ce EADS, compania-mama a producatorului de aeronave Airbus, a amanat din nou, cu un an, livrarile de avioane A380, transmite Reuters.Agentia de evaluare financiara Standard & Poor's a aratat ca ar putea revizui in sens negativ ratingul acordat EADS, dupa ce grupul european a lansat o noua avertizare privind nivelul profitului si a anuntat noile intarzieri ale livrarilor, cauzate in special de problemele aparute la instalarea sistemului de electricitate.

"Intrucat intarzierile livrarilor vor intrerupe procesul de expansiune in cazul unor companii aeriene importante, competitivitatea grupului pe segmentul avioanelor de dimensiuni mari ar putea fi afectata sever", a anuntat agentia de rating.

EADS a aratat ca profitul va scadea cu inca 2,8 miliarde de euro, dupa ce a facut un anunt similar in luna iunie, cand a estimat pierderile la doua miliarde de dolari.

Compania australiana Qantas Airways a anuntat ca va primi primul avion A380 cel mai devreme in luna august a anului 2008, la interval de doi ani dupa expirarea termenului initial. Qantas Airways anticipeaza ca ii vor fi livrate patru avioane A380 pana la finele anului 2008 si sapte avioane pana la jumatatea anului 2009.

Intre timp, Qantas Airways este obligata sa isi revizuiasca planurile de crestere si sa identifice noi surse pentru a obtine capacitatile de transport necesare. "Cum vom obtine capacitatea necesara pe termen scurt? Care vor fi efectele pe termen lung? Cum procedam de acum inainte? Toate aceste puncte fac parte din analiza", a afirmat managerul general Qantas, John Borghetti.

Comentariile oficialului Qantas reflecta si punctele de vedere ale reprezentantilor companiilor aeriene Virgin Atlantic si Emirates.

Singapore Airlines a aratat ca asteapta noi informatii in legatura cu intarzierea celor 19 aeronave A380 comandate, dar a anuntat ca va primi in curand sase avioane Boeing noi.

Qantas nu exclude posibilitatea de a anula comanda pentru avioanele A380. Airbus a incheiat contracte cu 14 companii aeriene pentru vanzarea a 143 avioane de pasageri A380. Borghetti nu a comentat posibilitatea de a solicita noi despagubiri companiei Airbus pentru pagubele produse intarzierea livrarilor. Pana in prezent, Qantas a stabilit ca Airbus datoreaza companiei aeriene 104 milioane dolari australieni (77 milioane dolari).

Singapore Airlines, a doua mare companie aeriana la nivel modial in functie de valoarea de piata, dupa grupul american Southwest Airlines, nu a anuntat care va fi nivelul despagubirilor solicitate.

Mediafax

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...