Cum sa-i cheltuiesti - Editie de weekend
HOT TOPICS

Business LIMITLESS, cu Valentin Vasile - Povestea antrenorului-antreprenor

Business LIMITLESS, cu Valentin Vasile - Povestea antrenorului-antreprenor


Valentin Vasile este un antrenor, nutritionist, dar si antreprenor de mai bine de un an. Dupa ce a creat conceptul "LIMITLESS - Total Body Makeover" urmatorul pas a fost intrarea in lumea antreprenoriala cu un proiect ce a ajuns la break-even inca de la inceput.

Sustinut pe partea de business development de Andra Munteanu, Valentin Vasile a adunat banii necesari infiintarii unui nou studio prin crowdfunding, lucru nu tocmai dificil, avand in vedere ca "miscarea LIMITLESS" luase deja amploare si tot mai multi clienti cereau serviciile sale integrate de fitness, nutritie si motivare.

Pana in acest moment in fiecare luna au trecut pe la ei cate 162 de persoane, urmand ca din septembrie sa suplimenteze clasa cu inca 18 locuri. O editie de program costa 165 euro. In plus au deja filiale "LIMITLESS - Total Body Makeover" in Constanta si Bacau.

Cum s-a nascut LIMITLESS

"Ideea programului mi-a venit in urma cu aproximativ trei ani. In acel moment acumulasem mai bine de zece ani de experienta in fitness si solutiile de remodelare corporala existente pe piata in acel moment nu mi se pareau suficient de eficiente si de axate pe obiectiv", spune Valentin Vasile, creatorul conceptului LIMITLESS.

In 2011, o persoana care isi dorea sa se remodeleze corporal avea de ales fie intre clasele de grup, fie personal training si putea sa completeze cu serviciile unui consultant in nutritie. Insa acest gen de abordare de cele mai multe ori nu aducea rezultatele cele mai bune, ori cele mai sanatoase si aproape niciodata cele mai rapide, spune specialistul.

Clasele de grup erau o solutie de tipul "one size fits all" in care procesul era nepersonalizat: serviciile de personal training sunt in esenta servicii scumpe pe care doar o mica parte din populatie si le poate permite; in plus majoritatea persoanelor tind sa se simta mult mai motivate cand au cativa colegi "de suferinta". Iar serviciile de consultanta nutritionala, fiind gandite de un alt specialist fata de cel care care supraveghea si programul de fitness, dadeau rezultate mult mai lent.

"Ideea LIMITLESS a venit din dorinta mea de a pune in aceeasi ecuatie toate variabilele care functioneaza sinergic intr-un proces de remodelare corporala", mai spune Valentin Vasile.

Mai exact, conceptul ofera un program de fitness cu un raport rezonabil de participanti raportat la numarul de antrenori (raportul LIMITLESS este de 1:9 la Studio, deci un antrenor la maximum 9 participanti si de 1:11 in filialele din tara), un plan nutritional care sa fie gandit in raport cu programul de fitness si cu obiectivul setat, o componenta motivationala (nu e intamplator faptul ca antrenamentele se desfasoara in grupuri mici si nu in regim de personal training) si o componenta educationala care sa ofere participantului instrumentele cu care sa isi mentina rezultatele obtinute pe termen lung - aceasta componenta include accesul la seminarii de nutritie, sesiuni de Q&A-uri pe teme de nutritie si antrenamente si sesiuni de coaching.

"In plus mi-am dorit ca programul sa aiba un pret considerabil mai mic decat tarifele practicate in cazul serviciilor de personal training, astfel incat un numar cat mai mare din persoanele care au nevoie de el sa si-l poata permite", mai spune antreprenorul.

Varsta medie a participantului LIMITLESS este undeva intre 30-35 de ani, dar antrenorul recunoaste ca lucreaza si cu persoane intre 18-20 de ani si pana la 50-55 de ani in cazul persoanelor cu istoric sportiv.

2013, anul in care LIMITLESS a devenit concept de business

La inceputul verii lui 2013, in urma cu un an, a decis sa lucreze 100% pe cont propriu, atat in ceea ce priveste serviciile de personal training si consultanta in nutritie/antrenament pe care le ofera, dar si in ceea ce priveste programul LIMITLESS.

Obiectivul sau a fost sa aiba libertate totala in a implementa programul intocmai asa cum l-a 'proiectat' inca de la inceput, intr-o forma cat mai apropiata de ideal.

"Lucrul intr-o companie mare poate sa fie destul de restrictiv in acest sens", recunoaste Valentin Vasile.

Modelul lor de business e fundamental diferit fata de majoritatea modelelor practicate in industria de fitness din Romania in acest moment. Daca majoritatea business-urilor concretizate in sali de fitness se bazeaza in special pe abonamentele neperformante (cele achizitionate de persoanele care apoi nu frecventeaza deloc sala sau o frecventeaza extrem de rar) pentru a-si crea si pentru a-si creste marja de profit, in cazul lor lucrurile stau complet diferit.

"Noi nu numai ca nu avem abonamente neperformante dar nici nu ni le dorim", explica Andra Munteanu, pentru Business24.

LIMITLESS este structurat in editii a cate patru saptamani, iar fiecare pachet de o editie achizitionata include: evaluare initiala si finala, un plan de nutritie personalizat pe obiectiv, 8 antrenament de grup, un plan de antrenament individual care vine in completarea claselor si care functioneaza sinergic cu acestea, un seminar de nutritie, accesul la o sesiune de Q&A, si la cerere o sesiune de coaching 1:1.

In functie de numarul de editii achizitionate in avans de catre un participant, pretul poate scadea de la 165 euro pana la 100 euro per editie.

Andra Munteanu recunoaste ca, pe termen scurt, modelul de business nu este tocmai cel mai profitabil, insa subliniaza ca este vorba despre "antreprenoriat vocational" care va aduce cu sine, cu siguranta, si profit, la un moment dat.

"Cu siguranta ca modelul nostru de business e considerabil mai putin profitabil fata de modelul clasic de business din industrie, dar ne-am asumat asta inca de la inceput.

Inainte de toate LIMITLESS este o initiativa de antreprenoriat vocational, in care pe primul loc este crearea de valoare adaugata in piata serviciilor de fitness, profitul avand totusi un rol secundar", spune Munteanu.

"Initiativa lui Vali de a crea acest program a venit tocmai din dorinta de a crea un produs in care pe primul loc sa fie obiectivele de fitness ale persoanelor cu care lucram. Noi consideram ca am incheiat o luna buna cand un procent cat mai mare din clientii nostri si-au atins sau chiar depasit obiectivele setate la inceput de fitness. Discutiile despre 'cifre' sunt in businessul nostru poate de zece ori mai rare decat cele despre masura in care persoanele cu care lucram si-au atins obiectivele de fitness. Vali nu ar permite o altfel de abordare", mai spune aceasta.

Crowdfunding, o idee buna cand stii ca produsul tau e dorit

N-au avut nici o clipa certitudinea ca vor avea succes apeland la crowdfunding. Insa cu siguranta ca o garantie a faptului ca procesul de crowdfunding urma sa reuseasca a fost faptul ca in acel moment exista deja o masa critica de membri ai comunitatii care apreciau produsul.

Decizia de a apela la aceasta solutie a venit in esenta destul de simplu. Isi doreau un studio dedicat programului, insa nu aveau fondurile necesare si, avand in vedere ca erau la primii lor pasi pe cont propriu, a vinde o parte din business nu era pentru ei o varianta.

Astfel s-au gandit la toate avantajele crowdfunding-ului: implementat in propria comunitate de participanti, te ajuta sa strangi fonduri pentru investitiile pe care le ai in plan; in plus, astfel testezi si daca ai o masa critica de participanti care sa te poata aduce pe break-even cat mai rapid. Si, cu aceasta ocazie, au testat si perceptia lor despre produsul LIMITLESS.

"N-am avut alta optiune asadar am fost pe break-even inca de la inceput. Am creat businessul LIMITLESS nu ca pe unul foarte profitabil pentru actionari, dar ca pe unul care sa se autosustina in permanenta inca de la punctul de plecare. Cu siguranta ca lipsa resurselor poate fi in sine o oportunitate de a evolua, cel putin pentru noi asa a fost", spun cei doi tineri.

Ce au invatat din asta?

Cu siguranta lean start-up-ul ar trebui sa fie luat in considerare de catre toti antreprenorii aflati la inceput de drum, spune Andra Munteanu.

Desigur ca e ideal ca la punctul de start sa ai fondurile necesare, insa lean start-up-ul poate avea avantajele sale fata de prima varianta. Atunci cand te bazezi pe clientii tai si implicit pe calitatea produsului tau din acel moment, e posibil sa ai sansa de a construi mai temeinic.

Practic atunci cand pleci fara fondurile necesare si fara a avea in spate investitori sau resursele unei multinationale ai doar doua variante: fie sa faci foarte bine inca de la inceput ceea ce ai de gand sa faci, fie sa dispari destul de rapid din piata.

"Daca produsul tau nu este suficient de bun inca de la punctul de start, nu vei putea crea masa critica de clienti care sa iti sustina evolutia", mai spune Munteanu.

Calitate nu cantitate - Filosofie de business pe termen lung

Filosofia lor este: "atingerea obiectivelor de fitness ale clientilor este prioritatea numarul unu, nu cantitatea".

Inca de la fondare, LIMITLESS nu a fost proiect pe un model din care sa se obtina maximum de profitabilitate ci mai degraba maximum de calitate in serviciile prestate.

"Mi-am dorit sa creez un mediu aproape perfect care sa ofere oamenilor conditiile optime pentru a-si atinge obiectivele, si nu sa devin milionar. Primul meu focus este si intotdeauna va fi pe obiectiv, profitul nu trebuie sa fie decat o consecinta care sa vina organic. Exact asa cum si remodelarea corporala trebuie sa fie in sine consecinta adoptarii stilului de viata corect.

In industria wellness in care profesez de aproape 15 ani, de prea multe ori profitabilitatea maxima vine odata cu scaderea drastica a interesului acordat obiectivelor de fitness pe care si le-au setat oamenii cu care lucrez. Cu asta nu m-am impacat niciodata", mai spune Valentin Vasile.

Planuri de business din fitness

In urmatorii ani si-au propus sa scaleze produsul pe care l-au creat, la un nivel destul de mare. Totusi si in planurile lor de extindere ideea de baza este tocmai ca in noile locatii programul sa fie implementat intocmai cum o fac ei la studio, si nu sa fie denaturat in scopul obtinerii de profit.

Chiar daca asta va insemna "per se" o extindere mai lenta, cei doi isi asuma asta.

Pentru moment singurul venit al actionarilor sunt salariile lor lunare.

"Asa cum spune si Vali, daca si cand LIMITLESS va crea si dividend asta va fi o consecinta fireasca a faptului ca ne vom fi facut bine datoria pe care o avem fata de persoanele cu care lucram", explica Andra Munteanu.

"In plus noi consideram ca orientarea primordiala catre profitul fondatorilor/ actionarilor a fost si este caracteristica mai degraba a business-urilor infiintate in perioada de boom economic. O astfel de filosofie, cel putin noua, nu ne mai pare congruenta cu timpurile pe care le traim acum din punct de vedere economic.

Pentru o persoana care isi infiinteaza astazi un business, mi se pare aproape de la sine inteles faptul ca trebuie sa faca parte din crezul sau sa creeze valoare in aceeasi masura pentru toti actorii implicati in proiectul sau - membrii staff-ului, clienti si actionari/ fondatori", sustine Andra Munteanu.

Totusi, cifra de afaceri creste de la an la an

Cei doi au estimat pentru 2014 o cifra de afaceri de 350.000 de euro, de patru ori mai mult fata de anul anterior, si au motive clare sa se astepte la o astfel de crestere.

"Am realizat estimarea pe baza cifrelor cu care am incheiat primul semestru al acestui an. Ne asteptam sa il incheiem si pe cel de-al doilea la fel de bine. Cifra de afaceri de anul trecut a fost limitata de faptul ca am externalizat LIMITLESS inafara retelei WorldClass la inceputul celui de-al doilea semestru. In plus, la inceputul lui 2014, o data cu deschiderea studio-ului ne-am dublat capacitatea iar locurile au fost inca din prima luna ocupate in proportie de 100%. De aici cvadruplarea cifrei de afaceri", mai spune Munteanu.

Pentru urmatorii 5 ani si-au propus sa creeze o retea de sali afiliate atat in Bucuresti, iar mai apoi si in tara.

"Vom initia colaborari cu sali de fitness deja existente, astfel incat sa putem implementa programul in cat mai multe locatii. Consumatorul de fitness, de cele mai multe ori, isi doreste ca locul in care face sport sa se afle fie aproape de birou, fie aproape de casa, asadar intentionam sa venim in intampinarea lor", completeaza aceasta.

Planul lor de investitii vizeaza in principal crearea unei echipe de specialisti, separata de staff-ul care coordoneaza activitatea studio-ului, si care sa se ocupe de crearea retelei de afiliati. Desigur, vor continua investitiile in imbunatatirea perpetua a produsului pe care il ofera.

Delegare vs implicare. In managementul LIMITLESS, "ambele"

Chiar daca e vorba despre un start-up inca in primele etape de existenta, au deja o cultura bine inchegata si in care autoritatea si asezarea pe verticala a echipei nu prea isi au locul.

"Profilul membrului echipei noastre este mai degraba o persoana automotivata si autodisciplinata decat o persoana care sa raspunda la autoritate. In schimb fiecare persoana care face parte din staff-ul nostru isi asuma integral responsabilitatea pentru propriile actiuni, nu se asteapta de la un superior ierarhic sa isi asume responsabilitatea nici pentru reusitele, dar nici pentru greselile sale", spun cei doi.

Cu siguranta ca extinderea nu se va putea intampla decat crescand destul de mult numarul de membri al echipei si implicit delegand. Insa cei doi fondatori in urmatorii ani vor continua sa se implice full-time in dezvoltarea programului.



Valentin Vasile: In vacante imi asum riscuri nutritionale

Sunteti pasionat de sport si de nutritie, aveti un business propriu de sport si de nutritie... Cum arata o saptamana de vacanta pentru dumneavoastra? Cum va deconectati? (majoritatea uitam de sport si nutritie in vacante)

In vacanta merg rar si de obicei nu mai mult de 4-5 zile. Avand in vedere ca 350 de zile pe an am un nivel de activitate fizica extrem de ridicat, atunci cand merg in vacanta prefer sa nu fac antrenamente ci sa imi acord timp pentru odihna. In plus in toate locurile in care merg imi place sa merg mult pe jos astfel incat sa vizitez cat mai multe locuri pitoresti.

In ce priveste nutritia in vacanta, intotdeauna incerc mancarea traditionala a locului dar si sa creez un echilibru. Spre exemplu daca la pranz am avut un fel de mancare traditional care a continut faina si/sau zahar, la cina aleg intotdeauna un fel de mancare low-carb. As spune ca in vacante imi asum riscuri nutritionale, dar intotdeauna riscuri controlate si pe perioade scurte de timp. Aceste exceptii ar trebui sa nu depaseasca 5- max 10% din alimentatia dintr-o luna calendaristica.

Ce pasiuni aveti?

Am pasiuni din toate domeniile. Una din primele mele ocupatii de timp liber este cainele meu (o femela Akita), careia ii acord destul de mult din energia mea. As spune chiar ca animalele sunt una din marile mele pasiuni. Nu mi-ar displacea deloc daca dupa 45 de ani as face un downshifting catre o casa la marginea Bucurestiului unde sa pot avea mai multi caini cu care sa imi ocup timpul liber.

Iar dintre pasiunile mele mai consumeriste marturisesc ca in ultima perioada am dezvoltat o placere pentru un stil vestimentar corect, iar perla acestei coroane este nou dobandita mea pasiune pentru ceasuri. Totusi acestor pasiuni le acord destul de putin timp si resurse avand in vedere ca in acest momentul programul meu poate sa atinga usor 10 ore pe zi cu 6 zile de lucru pe saptamana.

Cred ca agenda mea vorbeste de la sine despre cea mai mare pasiune a mea care este si va ramane intotdeauna fitness-ul si felul in care o alimentatie corecta si un antrenament inteligent pot sculpta corpul uman.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 4788 ori

comments powered by Disqus