Cum afli daca ideea ta de afaceri este geniala sau nu

Miercuri, 24 Noiembrie 2010, ora 15:41
4064 citiri
Cum afli daca ideea ta de afaceri este geniala sau nu

Pentru a reusi, ca antreprenor, trebuie sa fii realist si sa te gandesti daca intr-adevat ideea ta de afaceri are potential sa devina o afacere de succes sau nu. Principalul motiv pentru care afacerile ajung sa dea faliment nu este lipsa de capital, ci mai degraba lipsa de cunostinte, informeaza Entrepreneur.com.

Cel mai important lucru si totodata cea mai puternica arma pe care o poti detine sunt cunostintele despre modul de operare a unei afaceri.

Acestea te vor ajuta sa faci diferenta dintre o afacere buna si una falimentara sau dintre succes si esec.

Una dintre cele mai mari greseli pe care antreprenorii le fac in mod frecvent este accea ca pornesc intr-o afacere bazandu-se pe ce cred ei ca stiu despre dorinta de cumparare si nu pe date concrete.

Cum poti evita aceasta capcana atunci cand iti deschizi propria afacere

Mai jos sunt 4 modalitati simple si ieftine pe care este bine sa le ai in vedere inainte de a intra intr-o afacere.

Verifica daca exista o piata de desfacere viabila, durabila sau daca exista oportunitati de crestere pentru afacerea ta.

Identifica piata

Cat de mare este piata actuala, in termeni de venituri, pentru produsul sau serviciul tau? Este o piata noua sau una deja matura?

Poti raspunde la o multime din aceste intrebari dupa o documentare de cateva ore. O alta optiune este sa mergi la Camera de Comert si sa te interesezi de ponderea pe care o are o anumita afacere in economie.

O alta tactica folosita este sa mergi la anumite targuri si expozitii si sa studiezi perspectivele afacerii precum si concurenta.

Intereseaza-te care sunt nevoile clientului, care sunt categoriile tale de clienti, care sunt preturile practicate de catre concurenta, daca poti livra aceleasi produse la preturi mai mici, daca ciclul de vanzari este lung sau scurt sau daca lista expozantilor creste sau scade de la an la an.

Raspunzand la aceste intrebari iti vei valorifica oportunitatile in cadrul unei piete.

De asemenea, este necesar sa testezi mai intai produsele oferite, pentru a stabili cat de populare sau de cerute sunt.

Astfel, vei sti daca produsul sau serviciul pe care vrei sa il lansezi este privit sau nu cu scepticism de catre consumatori. Reactia celor din jur este foarte importanta.

Identifica clientul

Incearca sa conturezi profilul "clientului perfect" pentru produsul sau serviciul pe care incerci sa il comercializezi.

Publicul tinta este format din femei sau din barbati? Care este limita de varsta? Sunt casatoriti?

Aceste intrebari sunt importante deoarece raspunsurile iti vor oferi detalii suplimentare despre modul in care ar trebui sa fie structurat propriul tau proces de vanzari.

De asemenea, te va ajuta sa oferi clientilor produsele care li se potrivesc cel mai bine.

Testeaza si masoara cererea

Nu ai nevoie de focus-grupuri, poti realiza o cercetare eficienta si pe cont propriu.

Trebuie sa pornesti cu testarea lucrurilor mici, iar apoi sa evoluezi si sa testezi sau sa masori absolut tot ceea ce faci.

Participa la targuri, expozitii sau evenimente.

Acestea sunt considerate adevarate oportunitati de a intalni jucatori importanti din industrie, de a gasi contacte si a obtine feedback despre produsul sau serviciul tau.

Daca esti de parere ca aceste metode sunt prea scumpe, imagineaza-ti ca poti cheltui chiar si de 100 ori mai mult, si asta pentru ca ajungi in situatia de a nu avea cui vinde produsul sau serviciu sau ca foarte putini oameni sunt interesati de oferta ta.

Realizeaza o lista de contacte

In momentul in care te-ai decis sa deschizi o afacere probabil ti-ai facut o lista de distribuitori, furnizori sau chiar potentiali clienti.

Continua sa intocmesti lista si pune in aplicare o strategie de comunicare pentru a fi permanent in contact cu acesti oameni. Contactele de astazi pot fi clientii de maine.

Mai mult decat atat, acestia vor intra in contact cu alti oameni interesati sau care au nevoie de produsul sau serviciul pe care tu il oferi.

Scopul real al networkingului nu este sa vinzi clientilor directi.

Networkingul inseamna mai degraba crearea unei relatii cu clientii si primirea de recomandari din partea acestora.

Indiferent de ce anume vei face si indiferent cum iti pastrezi contactele, asigura-te ca iti protejezi clientii si ii tratezi bine.

Pentru majoritatea intreprinderilor, baza de contacte devine de cele mai multe ori cel mai valoros activ pe care il detin.

In concluzie, nu exista nici o formula care asigura succesul in afaceri, desi oamenii incearca tot timpul sa gaseasca una.

Cel mai bun indicator este o piata cu oameni dispusi si capabili sa plateasca pentru ceva unic sau diferit, care sa ii ajute, sa le faca viata mai usoara.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#afaceri, #antreprenori, #clienti, #idee, #teste , #Antreprenori