Tariceanu: Lege speciala la cererea Ford

Marti, 07 August 2007, ora 21:44
1192 citiri

Premierul Tariceanu a declarat, marti, ca necesitatea emiterii unei legi speciale in cazul privatizarii Automobile Craiova a provenit de la solicitarea Ford, singurul ofertant, de a achizitiona o "societate curata".

"Adoptarea unei legi speciale s-a realizat si in cazul BCR, Sidex, filialele Electrica si poate fi aplicata si in acest caz. Cei de la Ford vor sa preia o societate curata", a afirmat Tariceanu.

Presedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu, a declarat saptamana trecuta ca a primit mandat din partea Guvernului de a negocia cu Ford continutul unei legi speciale pentru privatizarea Automobile Craiova, pentru ca pretentiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se incadreaza in cadrul legislativ actual.

Potrivit lui Vladescu, reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

"Daca vom acorda ajutoare de stat, acestea se vor incadra cu siguranta in schemele de ajutor agreate de Uniunea Europeana", a afirmat Vladescu, adaugand ca pretul de cumpararea nu a facut inca obiectul negocierilor cu compania americana.

Secretarul de stat din Ministerul Finantelor spera ca legea va fi aprobata de Parlament in septembrie, pentru ca "cei de la Ford nu sunt dispusi sa astepte pana in 2008".

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova. Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pana pe 5 iulie.

Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian au renuntat, ulterior, sa se mai inscrie in cursa pentru privatizarea societatii romanesti.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...