Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Companiile incearca sa tina costurile sub control

Companiile incearca sa tina costurile sub control

Companiile au tendinta de a-si reduce costurile cu asistenta juridica externa fie prin negocierea onorarilor, fie prin apelarea redusa la serviciile de profil, folosind mai mult departamentele juridice proprii, potrivit reprezentantilor unor case de avocatura chestionate de NewsIn.

"O firma mare, cu activitati semnificative pe piata, nu poate sa renunte total la consultanta juridica pentru afaceri, chiar daca multe din activitatile pe care le presupune consultanta juridica sunt acoperite de departamentele legale interne ale companiilor. Companiile apeleaza acum la consultant legal extern mai mult pentru probleme sensibile, lucrand cu departamentul legal intern pe chestiunile curente", a spus managing partner al biroului Salans din Bucuresti, Anda Todor.

De asemenea, Gabriel Zbarcea, managing partner al Tuca Zbarcea & Asociatii, considera ca exista, intr-adevar, companii care au preferat sa restranga numarul furnizorilor de servicii de asistenta juridica, tendinta vizibila mai ales pe plan international.

"In mod cert, flexibilitatea caselor de avocatura in stabilirea onorariilor este foarte importanta, iar adaptarea la noile cerinte ale pietei este absolut necesara.

Din punctul nostru de vedere, ofertele de servicii ale caselor de avocatura ar trebui sa se bazeze pe nevoile si asteptarile clientilor, ele trebuie sa fie flexibile si "prietenoase", de fapt si mai flexibile si mai prietenoase decat pana acum. (...)


Clientii solicita servicii juridice de cea mai buna calitate la costuri adecvate, dar nu sinucigase (...) iar firmele care vor tine cont de aceste aspecte vor fi cele care vor avea cel mai putin de suferit in aceste vremuri", a declarat Gabriel Zbarcea.

Potrivit avocatului partener bpv Grigorescu, Anca Grigorescu, in piata exita deja si o tendinta de crestere a intarzierii la plata a onorariilor facturate.


"Companiile manifesta o tendinta de analiza mai atenta a onorariilor platite si solicita in multe situatii estimari ale onorariilor previzionate, pentru o mai buna gestionare a bugetului de cheltuieli", a spus Anca Grigorescu.

Reprezentantii caselor de avocatura chestionate de NewsIn considera ca aceasta situatie ar putea afecta in mare masura cabinetele individuale si firmele de avocatura de mici dimensiuni.


"Este posibil ca pana la sfarsitul anului sa asistam la fuziuni ale caselor mai mici de avocatura, insa nu cred ca vor fi firme ce se vor inchide", a precizat Adrian Bulboaca, managing partner al Bulboaca & Asociatii SCA.

Anca Grigorescu a declarat ca motivul principal pentru care firmele mici de avocatura vor suferi de pe urma acestei crize consta in posibilitatea restransa a acestor firme de a reloca avocatii activi in domeniile afectate de criza catre domenii care nu sunt afectate sau, dimpotriva, sunt stimulate de perioada de criza.


"Raportandu-ma la faptul ca in ultima perioada am primit numeroase CV-uri din partea unor avocati titulari de cabinete individuale, inclin sa cred ca exista cabinete de avocatura care se confrunta cu probleme in contextul actualei crize economice si financiare. De aceea, nu este exclus sa asistam la dezmembrari ale unor cabinete individuale sau chiar la regrupari de forte pe piata", a mai spus Gabriel Zbarcea.

Potrivit reprezentantului Salans, Anca Todor, toate firmele de avocatura parcurg o perioada dificila, din cauza crizei financiare, iar tendinta care se desprinde este aceea ca firmele s-au repozitionat catre acele arii de practica ce nu au fost afectate de criza sau care au inceput sa genereze mai mult business tocmai ca urmare a crizei.


Cum ar fi, spre exemplu, restructurarea imprumuturilor, dreptul muncii, inclusiv concediere colectiva, litigii si arbitraj, insolventa si restructurare, fuziuni si achizitii cu probleme si proiecte imobiliare "toxice".



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1297 ori