Vineri, 27 August 2010, ora 10:15
2753 citiri
"De ce trebuie sa alerg prin zeci de locuri, sa platesc zeci de taxe mici si sa depun zeci de hartii?! Mai bine sa-mi platesc o suma mai mare, dar o singura data", se plangea acum ceva vreme un antreprenor care tocmai trecuse prin furcile caudine ale birocratiei pentru a-si deschide o terasa in Centrul Vechi.
Pentru a infiinta o companie trebuie platite la Registrul Comertului nu mai putin de 15 taxe. Fiecare cu o valoare modica de 5-10 lei. Iar o "mica taxa uitata" e un bun prilej pentru ca autoritatile sa amane infiintarea firmei.
O alta explicatie pentru numarul mare de taxe la infiintarea firmelor este ca astfel statul poate sa dea de munca unor angajati - cineva trebuie sa verifice daca toate cele 15 taxe au fost platite. In total, la Registrul Comertului sunt aprobate aproape 1.800 de posturi in 2010.
Pentru cei pe care s-ar putea sa-i apuce "
antreprenoriat" in vremuri de criza, blog.pragent.ro a intocmit o lista a
taxelor care trebuie platite:
- 10 lei: verificare unicitate sediu social;
- 10 lei: verificare asociat unic.
Total: 20 leiAlte taxe:- 2 lei: Fond pentru finantarea Buletinlui Insolventei - 10% din taxele perpute de Oficiile Registrului Comertului pentru operatiunile de inregistrare;
- 10 lei: Fond lichidare legea 169/2010 - 50% din taxele registru;
- 31.5 lei: taxa publicare Monitorul Oficial, partea a IV-a - informatii despre societatile comerciale;
- 30 lei: Certificat constator (un certificat care atesta ca s-a inregistrat o declaratie pe propria raspundere din care rezulta ca sunt indeplinite conditiile de functioare impuse de legislatia in domeniul sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii);
- 120 lei: taxa de inmatriculare;
- 10 lei: taxa obtinere cazier fiscal;
- 20 lei: sume pentru cazier fiscal;
- 10 lei: taxa pentru obtinere cod unic de inregistrare;
- 10 lei: transmitere declaratii catre autoritati (?);
- 10 lei: transmitere acte pentru publicare in Monitorul oficial.
Alte taxe:- 12 lei - Fond pentru finantarea cheltuielilor cu Buletinul Insolventei (10% din taxele de registru);
- 105 lei - Fond pentru lichidarea societatilor comerciale (50% din taxele de registru).
Pe langa taxele platite la institutiile statului, trebuie sa luati in calcul si sumele necesare capitalului social minim - 200 de lei.
In plus, daca vreti sa apelati la un avocat pentru deschiderea firmei, costurile vor creste cu cel putin 650 de lei - 500 de lei onorariul avocatilor si inca 150 de lei onorarii notariale (declaratie pe propria-raspundere si procura pentru avocat).
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
HMD a lansat recent trei noi smartphone-uri sub marca proprie: HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ și HMD Pulse.
În cadrul unei întâlniri online care a avut loc pe 17 aprilie, Adam Ferguson,...
Compania Infinix Mobility, cunoscută pentru tehnologiile inovative și telefoanele de buget, mid-range și high-end, își extinde acum operațiunile pe piața din România.
Fondată în 2013,...