Cum sa-ti faci un logo pentru mica ta afacere

Marti, 04 Decembrie 2007, ora 17:17
6257 citiri
Cum sa-ti faci un logo pentru mica ta afacere

Unul dintre pasii cei mai importanti atunci cand iti faci o afacere este crearea unei identitati care sa o reprezinte multi ani inainte. Totusi, multi antreprenori descopera ca un lucru care ar trebui sa fie placut si antrenant se transforma intr-o activitate frustranta. Din fericire, Internetul le vine in ajutor, deschizandu-le drumul catre mai multe posibilitati de a-si face un logo pentru firma si de a-si crea, astfel, o identitate.

Exista mai multe modalitati de a face un logo:

1. Fa-l singur

E cea mai ieftina solutie. Cu toate acestea, e pe principiul "cat dai atata face". In ciuda faptului ca acum din ce in ce mai multi oameni au acces la programe de grafica, putini dintre ei stiu cu adevarat cum sa lucreze cu ele sau au cunostinte de grafica, asa ca e putin probabil sa produca ceva profesionist. Sigur ai vazut si tu prin magazine logo-uri "home made" puse pe produse, si probabil ca nu ti-au facut o impresie prea buna.

Un alt motiv pentru care nu e cea mai buna idee sa-ti creezi singur sigla este ca daca afacerea ta ia amploare si vrei sa schimbi identitatea sa grafica cu una mai "profi", rebrandingul te va costa ceva.

Cu toate acestea, daca ai nevoie urgenta de un logo si nua i bani sa platesti pentru unul facut de un profesionist, poti sa incerci tu sau sa rogi un prieten care se pricepe.


2. Un grafician liber-profesionist

Un grafician liber-profesionist te va taxa ori pe proiect, ori pe ora de lucru, iar marimea pretului depinde de cata experienta are sau de cat e de cunoscut si cautat. Cei mai multi au portofolii pe care ti le pot prezenta, astfel incat sa-ti dai seama cam cum arata creatiile lor si este foarte posibil ca un astfel de grafician sa-ti faca un logo foarte bun.

Neajunsurile acestei alegeri sunt dupa cum urmeaza: daca nu apelezi la un "freelancer", ai acces la puterile creative ale unui singur om, iar daca esti nemultumit si-l pui sa refaca proiectul va trebui sa dai mai multi bani decat ai estimat initial.


3. Agentii de publicitate

Agentiile de publicitate au devenit de multa vreme resursa primara atunci cand o companie are nevoie de un logo. Acestea beneficiaza de serviciile unor designeri calificati si sunt obisnuite sa creeze logo-uri pe orice fel de tema, fie ca sunt pentru firme, campanii s.a.m.d.

Singura problema aici este ca serviciile unei agentii de publicitate costa destul de mult, iar daca esti la inceput cu firma s-ar putea sa nu-ti prea permiti sa-i angajezi.


4. Solutii online

Pentru atreprenorii care vor sa obtina rezultate bune si sa aiba la indemana mai multe variante de unde sa aleaga pot apela la resursele online, unde pot gasi creatiile mai multor designeri, la preturi destul de avantajoase. Trebuie, insa, sa fii atent la ce companie apelezi. Asigura-te ca lucreaza cu graficieni calificati, cu experienta in design de logo-uri.

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...