Opt firme si asocieri au depus oferte in cadrul licitatiei organizate pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, conform NewsIn.
Cele opt firme si asocieri sunt: Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL; Asocierea Vega 93 SRL - Selina SRL - Arcada Company SA - Consitrans SRL; Asocierea Astaldi - Max Boegl Cernavoda; Asocierea Tehnologica Radion SRL - Lena Engenharia e Construcoes SA - Pro Cons XXI SRL - Via Design SRL; Monteadriano Engenharia e Construcao SA; Asocierea FCC Construccion - Delta ACM; Aktor SA; Asocierea OHL ZS AS - Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA.
Informarea ofertantilor cu privire la rezultatul procedurii de atribuire este programata pentru 22 august.
Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostrada. Proiectarea va dura trei luni, executia 12 luni, la care se adauga 24 de luni perioada de garantie.
Valoarea estimata a contractului se ridica la 726,21 milioane lei fara TVA. Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat vineri ca, in luna iunie a anului viitor, Autostrada Soarelui va fi finalizata. "Decizia de a rezilia contractul cu Colas a fost una buna, care va aduce economii pe tronsonul Cernavoda-Medgidia, deoarece - desi nu pot sa va dau inca niste sume - stiu ca suma ceruta de Colas era chiar mai mare decat cea mai scumpa oferta primita astazi (vineri, n.r.)", a spus Boagiu.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a notificat, pe 11 aprilie, firma Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea si executia autostrazii Cernavoda-Constanta, tronsonul Cernavoda-Medgidia, si a anuntat ca intreprinde demersuri pentru o noua licitatie de atribuire.
Potrivit CNADNR, masura a fost luata de catre Companie ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua executia lucrarilor invocand diverse motive pentru a justifica intarzierile si avand in vedere lipsa unei planificari si mobilizari corespunzatoare, precum si lipsa aprovizionarii cu materiale.