Introducerea pictogramelor pe pachetele de tigari, de anul viitor, va costa compania JT International (JTI) Romania in jur de 10 milioane de euro. Ministerul Sanatatii Publice a propus o serie de 14 pictograme, care vor prezenta boli de plamani si oameni bolnavi sau morti din cauza fumatului si care vor trebui aplicate pe toate pachetele de tigari, din anul 2008.
'Potrivit aprecierilor noastre, costul de schimbare a ambalajelor va costa intre 600-800 milioane de euro pentru fiecare sortiment', a declarat pentru Business Standard, Gilda Lazar, Director Corporate Affairs la JTI Romania.
Portofoliul actual de marci al JTI Romania (dupa achizitia Gallaher) include Camel, Salem, Winston, Monte Carlo, Winchester, More, Sobranie, Ronson, Sovereign, Saint George, LD si Smart.
JTI a fost prima companie internationala de tutun care a investit in Romania, in anul 1993, iar in prezent
este unul dintre principalii producatori de tigarete din Romania. Japan Tobacco, compania mama a JTI Romania, a achizitionat in acest an grupul international producator de tigarete, Gallaher. In Romania, compania rezultata in urma combinarii celor doua afaceri se va numi, ca si pana acum, JTI Romania, a mai declarat Gilda Lazar.