Dupa cum stim, Steve Jobs a schimbat radical multe aspecte din viata noastra. Insa cati dintre noi s-au gandit la cum a influentat acesta modul in care ne cheltuim banii.
Jobs a schimbat in mod fundamental relatia utilizatorilor americani de produse Apple cu finantele acestora - de la cand si cum fac cumparaturi pana la cum folosesc serviciile bancare, relateaza Dailyfinance.com.
Cand Apple a lansat iPhone in 2007, oamenii deja erau familiarizati cu online banking-ul, insa dezvoltarea de aplicatii iPhone pe segmentul finantelor personale a dus la o evolutie rapida a modului in care acestia isi gestioneaza banii.
Vrei sa depui bani intr-un cont stand relaxat pe canapeaua din sufragerie? Exista o aplicatie pentru asta. Vrei sa transferi bani, sa platesti facturi, sa-ti faci contabilitatea contului? Si pentru asta exista aplicatii.
Deseori uitam ca toate acestea erau actiuni care pana nu demult necesitau prezenta la banca. Cercetarile recente realizate de Asociatia Bancherilor Americani (ABA) au aratat ca, din 2009, serviciile de online banking au devenit modalidatea preferata a utilizatorilor atunci cand vine vorba de tranzactii obisnuite.
Cu siguranta, revolutia mobile banking este inca in fasa. In timp ce 62% dintre respondentii sondajului realizat de ABA spun ca prefera sa realizeze tranzactiile online, doar 1% spun ca fac acest lucru in special pe telefonul mobil.
Insa, conform unui raport Capital One, de la inceputul acestui an, s-a inregistrat in SUA o crestere de aproximativ 450% a numarului de clienti care acceseaza conturile online cu ajutorul aplicatiilor mobile precum cele de pe smartphone-urile iPhone si cele care ruleaza Android.
"IPhone si iPad au rasturnat complet regulile din domeniul finantelor personale", spune Brad Stroh, CEO a site-ului de finante personale Bills.com. "Consumatorii au acum acces la dobanzi in timp real, balanta contului si cheltuieli. Au toate acestea la degetul mic, sau, mai exact, in telefonul din buzunar".
Pe de alta parte, iPhone-ul si iPad-ul ne permit sa cheltuim oricand si oriunde, ceea ce poate fi o problema pentru cei care vor sa stranga cureaua.
Device-urile mobile de la Apple au creat un nou ecosistem al consumatorilor, impreuna cu proliferarea cardurilor de credit si de debit. Cel al micro-platilor. De la achizitionarea unui ebook de 9,99 dolari, a unei piese de pe iTunes de 99 centi, pana la un cappucino de 2,99 dolari de la Starbucks, numarul de astfle de mici cumparaturi electronice creste pe zi ce trece.
Dar chiar daca americanii cheltuiesc din ce in ce mai mult maruntis electronic, iPhone a ajutat la crearea unui portal pentru monitorizarea cheltuielilor si a finantelor personale.
"Oamenii incearca sa tina pasul cu viteza din ce in ce mai mare cu care isi cheltuiesc banii", spune Jaidev Shergill, CEO al site-ului de finante personale Bundle.com. Crearea unui istoric al obisnuintelor de consum, lucru usor de realizat cu ajutorul iPhone-urilor si smartphoneurilor dotate cu GPS, duce modul in care oamenii isi gestioneaza banii la un alt nivel.